تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767419
شناسه : 3767419
تاریخ :
پیامبر اسلام بزرگترین و معتبرترین الگو برای جوانان است اقتصاد ایران: سنندج- عالم اهل سنت کردستان گفت: امروزه یکی از مشکلات جهانی جوانان، بحث الگو داشتن است و معرفی شخصیت و عملکرد پیامبر بزرگترین و معتبرترین الگو و برند برای نسل جوان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شخصیت حسنه پیامبر نور و رحمت بر مسلمین جهان عیان است.

وی افزود: خداوند در بخشیدن هیچ نعمتی بر بندگان منت نمی‌گذارد اما در مورد رسالت پیامبران و خاصتا رسول نبی اسلام به کرات در قرآن کریم بر اهل ایمان منت گذاشته است.

عالم اهل سنت اذعان کرد: پیامبر از آن جهت که از جنس مردم بودند و از دل جامعه آمدند اعتماد مردم هم به ایشان بیشتر بود.

ماموستا محمدی گفت: با تلاوت آیات الهی توسط پیامبر مؤمنان از شرک، بت پرستی و بدعت‌های نادرست رهایی و به آرامش و تصفیه و پاکی می‌رسیدند و راه و روش زندگی برای آنها نمایان می‌شد.

پیامبر با رحمت خود برای تمام عالم برکت آوردند

وی یادآور شد: پیامبر در هدایت بشریت تشنه و حریص بودند و با رأفت و رحمت خود برای تمام عالم برکت آوردند.

عالم دینی اهل سنت بیان کرد: خداوند از نام محمود خود برای پیامبر نام برگزیدند و نام ایشان را با نام احمد و محمد بلند کردند.

ماموستا محمدی افزود: پیامبر به دنبال هدایت بشریت بودند و در این هدایت هم رضایت الهی و هم رضوان و بهشت و رسیدن به رأفت و رحمت برای مسلمانان نهفته است.

وی ادامه داد: شخصیت پیامبر هم شامل جنبه توصیفی و هم جنبه اسوه‌ای دارد و در تمام اشعار و کتب همه ادیان محبت خاصی نسبت به پیامبر در قالب ادبیات وصف شده است.

روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن هم به تمجید و ترفیع نام پیامبر پرداخته و آنچه در نماز، تشهد، اذان و اذکار وجود دارد در کنار توحید الهی شهادت بر نبوت و رسالت پیامبر است که این از اعجاز وجودی پیامبر اکرم است.

ماموستا محمدی تصریح کرد: در بین یهودیان قبل از ولادت پیامبر اکرم اگر بین دو قبیله جنگ روی می‌داد کتاب مقدس را باز می‌کردند و خدا را با نام احمد قسم می‌دادند برای پیروزی و یا خاتمه جنگ خود که این گواهی بر حقانیت جایگاه و حتی الزام توسل بر پیامبر آخر الزمان است.

توسل به نبی اکرم موجب بخشش اهل ایمان نزد پروردگار است

وی افزود: اهل ایمان و مسلمانان با توسل به نبی اکرم می‌توانند مورد بخشش پروردگار قرار گیرند و توسل به جان و مقام نبوت در قیامت موجب بلند مرتبه شدن مؤمن می‌شود.

روحانی اهل سنت اذعان کرد: اهل ایمان پیرو راه و سنت و روش پیامبر هستند و بهترین الگو و اسوه در عصر حاضر هم شخصیت ایشان است.

ماموستا محمدی گفت: الگوی برتر در تمام اعصار و زمان‌ها پیامبر اکرم است، خصوصاً که امروزه یکی از مشکلات جهانی جوانان بحث الگو داشتن است و معرفی شخصیت و عملکرد پیامبر بزرگترین و معتبرترین الگو و برند است.

وی بیان کرد: وجود پیامبر اکرم برای اهل ایمان حسنه است و بهترین راه و روش برای ذکر خدا و یاد قیامت بودن و راه و روش زندگی همراه با سعادت تقلید از الگوی برتر جهان اسلام است.

امام حسن مجتبی در زندگی کمال و پارسایی پیشه کردند

عالم اهل سنت تصریح کرد: همچنین شهادت امام حسن سید شباب اهل جنت که فردی صلح طلب و در زندگی کمال و پارسایی و زهد را پیشه کردند و شبیه‌ترین چهره به نبی مکرم اسلام را داشتند بر جهان اسلام تسلیت می‌گوئیم.

وی گفت: اهل سنت هم نسبت به پیامبر ارادت داشتند و بنا به گفته امام شافعی برای بلند شدن مقام و قبول نماز و عبادت تشهد و صلوات بر اهل بیت را از واجبات دانستند.

ماموستا محمدی یادآور شد: امروز مدار وحدت و همدلی قرار گرفتن بر راه پیامبر و اهل بیت است.