تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767415
شناسه : 3767415
تاریخ :
پیامبر اکرم(ص) جایگاه زنان را در دین اسلام ارتقا داد اقتصاد ایران: آستانه اشرفیه_ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) زنان را از زنده به گور شدن نجات و جایگاهشان را در دین اسلام ارتقا داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر دوشنبه ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، در آستان مقدس آقا سید محمد (ع) آستانه اشرفیه اظهار کرد: توجه به معارف اهل بیت (ع) و آثار آنها بر روح و جان مؤمنان همواره مورد تاکید است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه بزرگترین مصیبت برای مسلمانان، فقدان معصومین است، گفت: پیامبر اکرم (ص) در زمان خود با نزول وحی و آیات الهی دسترسی مؤمنان به معارف را فراهم کرده بود اما پس از ایشان این دسترسی محدود شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: با وجود این هنوز هم معارف اهل بیت (ع) به عنوان میراثی عظیم در دسترس ماست هر چند فهم آن نیازمند آمادگی قلبی است.

وی به آیات قرآن و تأکید بر تقوا اشاره کرد و گفت: قلب آماده و مخلص، می‌تواند به درک عمیق‌تری از معارف الهی دست یابد.

آیت الله رمضانی همچنین به سخنان امامان معصوم (ع) اشاره کرد و افزود: حرف‌های امامان معصوم سنگین و عمیق است و هر کسی نمی‌تواند به راحتی آنها را درک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما باید از محافل علمی و معنوی بهره‌برداری کنیم تا بتوانیم به درک عمیق‌تری از کلمات اهل بیت (ع) دست یابیم.

وی همچنین به اهمیت حضور در مجالس ذکر و دعا اشاره کرد و گفت: فرشتگان الهی در این مجالس حضور دارند و برکات فراوانی را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه سخنان خود به موضوع عدالت اجتماعی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) آمده‌اند تا ظلم و بی‌عدالتی را از بین ببرند و به انسان‌ها بیاموزند که چگونه باید در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه، تصریح کرد: امروز ما شاهد ظلم‌های فراوانی هستیم؛ از جنگ‌ها و کشتارها گرفته تا نابرابری‌های اقتصادی اینها همه نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد ما هنوز راه درازی در تحقق عدالت پیش رو داریم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین به نقش زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) با آمدن خود، جایگاه زنان را ارتقا داد و آنها را از زنده به گور شدن نجات داد این نشان می‌دهد که دین اسلام به برابری و احترام به همه انسان‌ها تأکید دارد.

وی به سخنان آیت الله بهجت در مورد مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: این مشکلات تنها با همدلی و همکاری حل می‌شود اگر هر یک از ما وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، می‌توانیم به تغییرات مثبت در جامعه کمک کنیم.

وی در پایان سخنانش به حاضران توصیه کرد که با پیروی از سیره اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص)، زندگی خود را بر اساس اصول انسانی و اخلاقی بنا کنند و در راستای خدمت به دیگران گام بردارند.