تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767413
شناسه : 3767413
تاریخ :
رئیس یوناما: نشست سوم دوحه نتایج مثبتی به همراه داشت اقتصاد ایران: رئیس بخش سیاسی هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) در سفر به هرات گفت که نشست سوم دوحه فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای طالبان با کشورهای غربی بود که نتایج مثبتی در پی داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسکات اسمیت» رئیس بخش سیاسی هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل در سفر به غرب افغانستان با «مولوی اسلام جار» والی هرات دیدار و گفتگو کرد.

باختر گزارش داد که اسمیت با اشاره به تعامل یوناما و بخش‌های مختلف در هرات گفته است: با تلاش‌های حکومت کنونی افغانستان فضای مناسبی جهت تعامل و همکاری در بخش اقتصادی با حکومت جدید بوجود آمده است.

رئیس بخش سیاسی یوناما همچنین با یادآوری نشست سوم دوحه اظهار داشت: این نشست فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای طالبان با با کشورهای غربی بود نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی کشورهای غربی برای افزایش تعامل و بازگشایی سفارتخانه‌ها در کابل از نتایج مثبت نشست سوم دوحه بوده است.

والی هرات نیز در این دیدار گفت: پس از تغییر نظام در افغانستان، امنیت سراسری به وجود آمد و مبارزه جدی نیز با تولید و قاچاق مواد مخدر همچنان ادامه دارد.

اسلام جار تاکید کرد: امارت اسلامی افغانستان خواستار تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان است.

انتهای پیام/.