تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767403
شناسه : 3767403
تاریخ :
یکی از ویژگی‌های مهم ایجاد وحدت «مقابله با ظلم و استکبار» است اقتصاد ایران: قزوین- کارشناس مذهبی گفت: وحدت در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از ویژگی‌های مهم ایجاد وحدت مقابله با ظلم و استکبار است

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام روح‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم حیات پیامبر (ص) تحول و تغییری بود که به‌واسطه نبوت در وجود ایشان ایجاد شد که منشأ این تحول عظیم گسترش ظرفیت درونی ایشان و جایگیری نبوت در وجود ایشان بود که به نسل‌های بعد نیز منتقل شد.

کارشناس مذهبی بیان کرد: پیامبر (ص) زمانی که اسلام را پذیرفت این دگرگونی به انسان‌های بعد از او نیز منتقل شد چنانچه ماندگاری حماسه کربلا به همین علت بود و ما می‌بینیم که روحیه حضرت زینب (س) در این حماسه بزرگ مثال‌زدنی است و این‌ها همان چیزی است که از پیامبر به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: در طول ۱۴۰۰ سال گذشته افراد زیادی در تاریخ درخشان شدند که این تحول را از پیامبر (ص) به ارث بردند چنانچه امام خمینی (ره) زمانی که در شرایطی قرار می‌گیرد تا طاغوت را زمین زده و انقلابی را رقم بزند یا شهید سلیمانی زمانی که عمر و آرزوی خود را فدای آرمان‌های بزرگ اسلام می‌کند همه و همه حاصل تغییر و دگرگونی است که از پیامبر (ص) به یادگار مانده است.

این کارشناس بیان کرد: به تعبیر دیگر توسعه ظرف درونی که از سیره پیامبر بود برای ما و نسل‌های بعدی به یادگار مانده است و لازم است ما به تبعیت از این تحول بزرگ، ظرف درونی خود را گسترش دهیم.

محمدی تصریح کرد: وحدت در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از ویژگی‌های مهم ایجاد وحدت مقابله با ظلم و استکبار است، در تاریخ اسلام اتفاقات مهمی از همان آغاز حکومت رقم خورد که اساس آن مقابله با استکبار و ظلم بود.

وی ابراز کرد: در طول حکومت نبی اکرم (ص) در مدینه نیز مسئله مقابله با ظلم بسیار مطرح بود و در شرایط کنونی که جهان اسلام به مقابله با رژیم صهیونیستی که عامل ظلم و جنایت عظیم است پرداخته، در واقع عامل وحدت مسلمین مقابله با رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: جریان یهود از زمان میلاد پیامبر رحمت (ص) و طبق روایاتی حتی از ۴۰۰ سال پیش از میلاد پیامبر (ص) آغاز شد و از ۱۵۰ سال پیش از میلاد نبی مکرم، یهود به دنبال شناسایی اجداد پیامبر بود تا با نفوذ و از بین بردن ایشان بتواند از ایجاد اسلام جلوگیری کند و زمانی که موفق به این کار نشد از همان ابتدا به دنبال ایجاد انحراف در جهان اسلام بود که این اقدامات را دز قالب‌های مختلفی ازجمله وهابیت و داعش ایجاد کرد که این عوامل و انحرافات نیاز به وحدت را در جامعه اسلامی و چندان می‌کند و با توجه به اینکه یکی از عوامل وحدت مقابله با ظلم و استکبار است این رسالت بر عهده تمام مسلمین است.