تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767402
شناسه : 3767402
تاریخ :
حرم رضوی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) غرق در اندوه و ماتم است اقتصاد ایران: مشهد- همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) صحن و سرای بارگاه منور رضوی غرق در اندوه و ماتم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آستان ملکوتی امام رضا (ع) همزمان با ۲۸ صفر روز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) میزبان زائران بی شماریست که با دل به این حریم ملکوتی مشرف شده اند و از دور زائر امام هشتم (ع) شده اند. دلدادگان خاندان نبوی کبوتر دل را از حریم مصفای رضوی تا مدینه النبی و قبرستان بقیع پرواز داده اند تا از این صحن و سرا مرثیه خوان مصیبت سترگ رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) شوند.

جمع زیادی از زائران هم از راه‌های دور و نزدیک پیاده قصد زیارت کرده اند و در مسیرهای منتهی به مشهد الرضا در حرکتند و جمعی نیز با ورود به شهر همپای مجاوران در مسیرهای منتهی به حرم رضوی طی طریق می‌کنند. به همین مناسبت امشب ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی در حال برگزاری است.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در این ایام به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود و زائرین گرامی در هر زمان که مشرف شوند می‌توانند در رواق امام خمینی (ره)، مسجد گوهرشاد، حسینیه حرم و صحن پیامبر اعظم (ص) و صحن امام حسن مجتبی (ع) از این برنامه‌ها استفاده کنند.