تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767386
شناسه : 3767386
تاریخ :
«کبر، حرص و حسادت» عامل زمین‌گیر شدن انسان‌ها است اقتصاد ایران: سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: براساس روایتی از امام حسن مجتبی(ع) کبر، حرص و حسادت» عامل زمین‌گیر شدن انسان‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش‌از ظهر دوشنبه در جمع عزاداران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای شیرین بلاغ از توابع بیجار با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در روایتی از امام حسن مجتبی (ع) آمده است «هلاکت مردم در سه مورد است» که منظور از ایشان از هلاک، مردن نیست بلکه به معنای کشیده شدن به بی ثمری و گمراهی است.

وی «کبر» را یکی از سه مورد دانست و بیان کرد: شیطان خداوند را بسیار عبادت کرد اما وقتی به تعظیم کردن به حضرت آدم مأمور شد تکبر کرد چرا که احساس برتری می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر کسی که احساس برتری کند دچار تکبر شده و باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم بنابراین باید کبر و غرور را از خود دور کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: «حرص» نیز دیگر موردی است که انسان را به بی‌ثمر بودن می‌رساند چرا که حرص دشمن نفس و انسانیت است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: حرص در ثروت، مال و شهوت تمامی ندارد و نیاز است انسان مراقب باشد که دچار حرص و طمع نشود.

وی «حسادت» را سومین مورد از دیدگاه امام حسن مجتبی برای زمین گیر شدن انسان دانست و افزود: حسد دشمنی‌ها را به دنبال خود می‌آورد.

وی اضافه کرد: آنچه که از اهل بیت برای ما مفید و ارزشمند است حدیث امامان و ائمه اطهار است که جان افزا بوده و راهگشای مسیر زندگی ما است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در سوره نساء آیه ۵۴ نیز به حسادت اشاره شده است و ناپسند بودن این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: دشمنان ما دچار کبر و حرص و حسادت هستند که نمی‌توانند ترقی و وحدت ملت ما را ببینند و امروز رژیم صهیونسیتی به دلیل دچار شدن به حرص و حسادت غزه و فلسطین را مورد هدف قرار داده است.

در این مراسم ضمن مدیحه‌سرایی حاضران در مراسم به عزاداری پرداختند.