تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767370
شناسه : 3767370
تاریخ :
قلعه‌نویی روی نام ۶ نفر خط قرمز کشید! اقتصاد ایران: امیر قلعه‌نویی برای چینش فهرست بازیکنان مدنظر خود، ۶ تغییر مهم در لیست تیم ملی نسبت به اردوی قبلی ایجاد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فوتبال ۳۶۰: امیر قلعه‌نویی برای چینش فهرست بازیکنان مدنظر خود، ۶ تغییر مهم در لیست تیم ملی نسبت به اردوی قبلی ایجاد کرده است.

تیم ملی ایران در خردادماه، 2 مسابقه پایانی خود در دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 را برگزار کرد که ملی‌پوشان موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 برابر هنگ‌کنگ به پیروزی برسند و در جدال با ازبکستان هم به تساوی بدون گل رضایت دادند. حالا بعد از صعود به دور سوم انتخابی جام جهانی، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در فیفادی پیش‌رو، روز پانزدهم شهریورماه به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند و بیستم شهریورماه هم دوئل تیم‌های ملی ایران و امارات برگزار خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی به مانند اردوی قبلی تصمیم گرفته تا از 26 بازیکن برای حضور در تیم ملی دعوت کند. فهرست جدید بازیکنان موردنظر قلعه‌نویی در شرایطی اعلام شده که غیبت بازیکنان آماده‌ای مثل رامین رضاییان، دانیال اسماعیلی‌فر، احمد نوراللهی، روزبه چشمی، محمدجواد حسین‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده و البته سعید سحرخیزان و رضا غندی‌پور حاشیه‌ساز شده است. با این وجود، مقایسه 2 فهرست اخیر تیم ملی نشان می‌دهد که در فاصله فیفادی قبلی تا مقطع کنونی، امیر قلعه‌نویی روی نام 6 بازیکن خط قرمز کشیده است.

پورحمیدی کنار رفت، ۲ نفر به جای او دعوت شدند!

حسین پورحمیدی فصل گذشته یکی از 2 دروازه‌بان برتر فصل بود و توانست در کنار حسین حسینی، بیشترین کلین‌شیت را ثبت کند اما با این وجود، انتقال علیرضا بیرانوند به تراکتور، پورحمیدی را در تبریز نیمکت‌نشین کرده است. همین مسئله زمینه‌ساز حذف نام او از فهرست تیم ملی شد و جالب آنکه در شرایطی حسین پورحمیدی به تیم ملی دعوت نشده که امیر قلعه‌نویی به سراغ دعوت از 2 دروازه‌بان جدید رفته است؛ حسین حسینی و آرشا شکوری. حسینی و شکوری در شروع فصل جدید نتوانسته‌اند عملکرد قابل‌قبولی از خود به جای بگذارند اما با این وجود برای حضور در ترکیب تیم ملی باید با علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند رقابت کنند تا 4 بازیکن از 26 بازیکن دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی، دروازه‌بان باشند.

حذف مدافع اسبق استقلال و دعوت از مدافع پیشین پرسپولیس!

قلعه‌نویی در خط دفاعی به سراغ تنها یک تغییر در فهرست تیمش نسبت به اردوی قبلی رفته است؛ به‌طوری‌که عارف غلامی که به تازگی به تراکتور تبریز پیوسته اما هنوز در دیدارهای رسمی برای این تیم به میدان نرفته، جایگاه خود در تیم ملی را از دست داده و به جای مدافع اسبق استقلال، امیر قلعه‌نویی یک تصمیم غیرمنتظره گرفته و به سراغ دعوت از علی نعمتی رفته است؛ مدافع پیشین پرسپولیس که در دوران حضورش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به تیم ملی دعوت نمی‌شد اما حالا عملکرد او در تیم فولاد به چشم قلعه‌نویی آمده و این مدافع چپ‌پا که توانایی بازی در پست دفاع میانی و دفاع چپ را دارد، به اردوی ملی فراخوانده شده است.

عزت‌اللهی و کریمی آمدند، حسین‌نژاد و مهری کنار رفتند

سرمربی تیم ملی تصمیم‌های بحث‌برانگیز در خط هافبک گرفته است. او روی نام محمدجواد حسین‌نژاد، پدیده آینده‌دار فوتبال ایران که روزهای خوبی را هم در روسیه پشت سر می‌گذارد، خط قرمز کشیده و در حالی از سعید عزت‌اللهی دعوت کرده که او در 3 ماهه اخیر هیچ مسابقه رسمی انجام نداده و به دلیل مصدومیت دور از شرایط تمرین بوده است! دیگر تغییر رخ داده در خط هافبک هم دعوت از محمد کریمی، کاپیتان سپاهان به جای سعید مهری است؛ آن‌هم در حالی‌که مهری جزو بازیکنان بدون تیم حاضر در بازار تابستانه محسوب می‌شود و به نظر می‌آید که این مسئله زمینه‌ساز حذف او از فهرست تیم ملی بوده است.

قلی‌زاده جانشین لیموچی شد

مهدی لیموچی در انتقالی پرسروصدا از آلومینیوم اراک به سپاهان رفت و در سودای آن بود تا بتواند با درخشش در تیم اصفهانی، دوران حضورش در تیم ملی را تمدید کند اما پر شدن سقف بودجه سپاهان زمینه‌ساز سکونشینی لیموچی شده است؛ اتفاقی‌که برای او گران‌تر از آنچه تصور می‌شد، تمام شد و امیر قلعه‌نویی به سراغ حذف نام این وینگر جوان از فهرست تیم ملی رفته و علی قلی‌زاده که در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی در ترکیب لخ‌پوزنان داشته، به جای لیموچی به اردوی ملی فراخوانده شده تا فهرست تیم ملی در فاصله اردوی قبلی که در خردادماه برگزار شد تا مقطع کنونی، 6 تغییر مهم داشته باشد. 

پ