تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767349
شناسه : 3767349
تاریخ :
دیار بانوی کرامت در سوگ رحلت نبی اکرم(ص) رخت عزا به تن کرده است اقتصاد ایران: قم- دیار بانوی کرامت رخت عزا به تن کرده و از داغ آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی(ص) و سبط اکبرش سیه‌پوش شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: امروز غزل دلتنگی را پشت دیوار بقیع می‌سرایند و دیار بانوی کرامت از داغ آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی (ص) سیه‌پوش است.

همه آسمان و زمین، امروز بی‌قرار و غمگین است و تمام شهر و جای جای آن غرق در ماتم نبی خدا است و این ماتم قرن‌هاست که بر دل مسلمانان سنگینی می‌کند.

امروز عزادار غریب بقیع هم هستیم، کریم اهل بیت چون خورشیدی خسته از خاک به معراج ابدی می‌رود و امتی را سوگواره از دست دادن چراغ هدایتی دیگر می‌کند.

کرم و سخاوت و سفره داری غریب بقیع در کوی و برزن‌های شهر قم جاری و ساری است و همه برای کریم آل الله سفره‌های کریمانه پهن کردند.

رسول خدا وجود مقدسی که خداوند متعال تمام جهان را به یمن او و عترت پاکش آفرید، تمام مساجد، محلات، حرم بانوی کرامت، میعادگاه منتظران و بقاع متبرکه را به سوگ او ماتم گرفته‌اند و جامه مشکین به تن کرده‌اند.

رسول خداوند و اهل بیت ایشان از پیشوایان بشر به سوی فضائل و ارزش‌های متعالی انسانی و الهی‌اند که آشنایی با شخصیت و زندگی‌شان توشه‌ای برای رسیدن به سعادت و کمال است.

دیار بانوی کرامت در سوگ رحلت نبی (ص) رخت عزا به تن کرده است

حریم بانوی کریمه اهل بیت از صبح امروز ماتم سرای رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و غریب بقیع شده است و همه در سوگ فراق محمد مصطفی و سبط اکبرش به سوگ نشسته‌اند.

بیرق‌های مشکین شهر هم غرق ماتم پیامبر و نواده‌اش شده‌اند و اتمسفر این دیار برای ابراز همدردی با آل الله بانگ عزا و مرثیه خوانی به خود گرفته است.

دسته‌های عزاداری و هیئات مذهبی هم در دیار بانوی کریمان رهسپار خیابان‌های این دیار شده‌اند و با حزن و اندوه بر سر و سینه می‌زنند و در غم فقدان نبی مکرم (ص) و غریب بقیع می‌گریند.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته امروز نیروهای مسلح استان قم به مناسبت عزاداری ایام شهادت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبرش از حرم بانوی کرامت به مقصد دفتر مقام معظم رهبری دسته عزاداری به پا کردند.

دیار بانوی کریمه اهل بیت (س) امروز دو مهمان آلاله گلگون با نام‌های «نوروز حسنی» «علی اکبر حسینی» داشت که دوشادوش مردمان مهمان نواز شهر قم پس از اقامه نماز بر پیکر مطهرشان در آرامستان بهشت معصومه (س) در آرامگاه ابدی‌شان به خاک سپرده شدند.

دیار بانوی کرامت در سوگ رحلت نبی (ص) رخت عزا به تن کرده است

امروز چه بسیار عاشقانی هستند که در گوشه‌ای عزلت جستند و نبی مکرم و نواده‌اش را به قصد حاجتمندی واسطه قرار دادند و با حضرات یار راز و نیاز کردند.

بانوی کرامت امروز از خیلی عظیم دلدادگان و عاشقان ولایی که با قلبی مالامال حزن و اندوه و دلی گرفته به حریمش پناه برده‌اند، میزبانی می‌کند.

مردم شهر مقدس قم امروز نیز با طی طریق مسیر حرم مطهر بانوی کرامت تا مسجد مقدس جمکران همچون سنوات گذشته این رسم هرساله را به جای آوردند تا عرض ارادتی به خاندان عصمت و طهارت داشته باشند.

آئین سنتی شبیه خوانی هم در روستاها و شهرهای استان قم انجام می‌گیرد تا گوشه‌ای از واقعه عاشورا و سیره ائمه اطهار برای عموم عزاداران به نمایش گذاشته شود.

حضرت محمد (ص) در سال عام الفیل (۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری به نام‌های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ لقب یافت.

پیامبر مهربانی‌ها در سن ۲۵ سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا (س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی (ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.

پیامبر اسلام در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شده بود و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود.

حضرت محمد (ص) علاوه بر رسالت، به مدت ده سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

پیامبر اکرم در سال ۱۱ بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و در بازگشت در منطقه‌ای به نام غدیر خم از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی (ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

مراسم عزاداری امسال با حضور با شکوه مردم شهر قم، به خصوص جوانان نسبت به سال‌های قبل از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار بود که نشان از پررنگ‌تر شدن شور و شعور مذهبی مردم متدین این شهر داشت.

فضای حزن انگیزی بر دیار بانوی کریمان حاکم شده و دلدادگی خاندان عصمت و طهارت در سوگ پیامبر مکرم اسلام (ص) و سبط ایشان غرق در عزاداری و سوگواری هستند.

مسجد مقدس جمکران هم میزبان قدم‌های عاشقانه‌ای است که خالصانه در مسیر هدایت مکتب ناب اسلام قدم برداشته و برای حضور در آئین‌های عزاداری و سوگواری وارد این مکان می‌شوند.

دیار بانوی کرامت در سوگ رحلت نبی (ص) رخت عزا به تن کرده است

حجت الاسلام ناصر رفیعی در گفت و گویی اظهار کرد: درباره رسالت پیامبر روایات زیادی در قرآن مطرح شده است ولی یک آیه‌ای آمده که مفسران این را عظیمه النظیره می‌نامند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: این آیه چکیده آیات دیگر قرآن است و خداوند در آیه پانزدهم سوره شورا می‌فرماید که پیغمبر تو برای ۵ هدف و ۵ رسالت آمدی این‌ها را به مردم بازگو کن.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: اولین رسالت پیامبر اسلام دعوت به خداست و در برابر تمام توهین‌هایی که به وجود مقدس ایشان می‌شد، صبوری می‌کرد.

وی افزود: جسارت به خداوند و ممانعت از این امر برای پیامبر یک اصل بود و دومین رسالت پیغمبر استقامت بود.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: این استقامت به حدی زیاد بود و پیامبر هم در برابر تمام مصائب و سختی‌ها صبوری کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سومین رسالت پیامبر هم طبق آیه مذکور این بود که پیامبر به درخواست‌های بی‌جای دیگران توجه نکن.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: چهارمین رسالت هم این بود که ای پیامبر بگو من نقشه راهی به نام قرآن دارم و طبق آن حرکت خواهم کرد.

حجت الاسلام رفیعی گفت: امروز فاصله گرفتن ما از قرآن موجب ایجاد بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها در جهان شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت پنجم پیامبر اجرای عدالت بود، البته گاهی شاید عدالت به واسطه مسائلی رعایت نشود، ولی پیامبر اصل خود را بر اساس عدالت نهاد.