تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767334
شناسه : 3767334
تاریخ :
علت قطعی برق گسترده در تهران اعلام شد اقتصاد ایران: معاون شرکت توزیع برق استان تهران گفت: با یک درجه گرما ۱۸۰۰ بار به شبکه اضافه و موجب خاموشی‌های ناخواسته می شود. این خاموشی‌ها ناشی از آسیب به تجهیزات و عملکرد حفاظت شبکه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهر: معاون شرکت توزیع برق استان تهران گفت: با یک درجه گرما ۱۸۰۰ بار به شبکه اضافه و موجب خاموشی‌های ناخواسته می شود. این خاموشی‌ها ناشی از آسیب به تجهیزات و عملکرد حفاظت شبکه است.

محمدرضا صلابت درباره روند ناترازی در حوزه برق اظهار کرد: در این روزها گرمای نامتعارفی را تجربه کردیم که در سال‌های قبل شاهد آن نبودیم. بر همین اساس نیز با رشد چند برابری مصرف برق مشترکین رو به رو شدیم که نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت و عمده این مصرف به وسایل سرمایشی ارتباط داشت.

وی در مصاحبه رادیویی افزود: با یک درجه گرما ۱۸۰۰ بار به شبکه اضافه می‌شود که موجب خاموشی‌های ناخواسته است. این خاموشی‌ها ناشی از آسیب به تجهیزات و عملکرد حفاظت شبکه است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه در روزهای میانی شهریور از درجه بالای گرما کاسته می‌شود، افزود: همکاران ما تلاشی شبانه روزی دارند تا خاموشی اتفاقی را در کوتاه‌ترین زمان رفع کنند.

صلابت تصریح کرد: همواره باید مدیریت مصرف را در نظر بگیریم؛ به ویژه که جلوگیری از اسراف که از آموزه‌های دینی ماست. اگر در روز می‌توان از روشنایی طبیعی استفاده کرد، چه نیازی به روشن کردن لامپ به ویژه در واحدهای تجاری است؟

صلابت گفت: اوج مصرف ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر است و تا ۲۰ شب ادامه دارد که حداقل نباید از وسایل پرمصرف استفاده کرد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران خطاب به خانوارها و اداره‌ها تاکید کرد استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات اولیه صبح منتقل کنند.

وی همچنین خطاب به مردم گفت: وسایلی که مورد استفاده نیستند، باید از منابع تغذیه جدا شوند و کولرهای آبی نیز بهتر است روی دور کند باشد.