تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767292
شناسه : 3767292
تاریخ :
کابوس پدیده پرسپولیس در تیم گاریدو تمامی ندارد اقتصاد ایران: عدم ارائه فرصت بازی به یاسین سلمانی از سوی خوان کارلوس گاریدو، یکی از مهم‌ترین ابهامات ترکیب پرسپولیس در فصل جدید است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فوتبال ۳۶۰: عدم ارائه فرصت بازی به یاسین سلمانی از سوی خوان کارلوس گاریدو، یکی از مهم‌ترین ابهامات ترکیب پرسپولیس در فصل جدید است.

سرخ‌پوشان پایتخت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه توانستند یکی از پدیده‌های آینده‌دار فوتبال ایران را به خدمت گیرند؛ یاسین سلمانی. ستاره خوش‌تکنیک و خلاقی که در تیم سپاهان عضویت داشت و بعد از جدایی از جمع طلایی‌پوشان پایتخت، در حالی‌که زمزمه‌هایی درباره پیوستن احتمالی یاسین سلمانی به استقلال هم وجود داشت، او قرارداد 3 ساله‌اش را با پرسپولیسی‌ها امضا کرد تا در قامت شاگرد یحیی گل‌محمدی کارش در فصل 03-1402 را آغاز کند.

سلمانی در مسیر جلب رضایت یحیی گل‌محمدی قدم بر می‌داشت اما او بعد از انجام بازی برابر ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان در لیگ برتر و النصر عربستان و الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا، با یک بدشانسی بزرگ مواجه شد؛ مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی. یاسین سلمانی در شرایطی که برای دومین بازی پیاپی در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گرفته بود، کمتر از 10 دقیقه در جدال با گل‌گهر فرصت بازی به‌دست آورد و مصدومیت شدید ایجاد شده برای او، زمینه‌ساز خروج‌اش از ترکیب پرسپولیس شد!

ویرا و حالا گاریدو، بی‌اعتماد به ستاره آینده‌دار سرخ‌ها 

هافبک جوان و آینده‌دار سرخ‌ها که کاپیتان تیم امید ایران هم محسوب می‌شود، در تلاش بود تا بتواند به روزهای آرمانی خود بازگردد و دوره درمانی‌اش را سریع‌تر پشت سر بگذارد. سلمانی در روزهای پایانی فصل گذشته توانست به تمرینات گروهی سرخ‌پوشان بازگردد اما اوسمار ویرا با توجه به دوران دوری یاسین سلمانی از ترکیب پرسپولیس، روی این هافبک جوان ریسک نکرد و در حالی‌که تصور می‌شد در شروع فصل جدید، سلمانی یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس باشد اما این اتفاق رخ نداد!

از درخشش در پیش‌فصل تا حسرت بازی در لیگ ۲۴

یاسین سلمانی در اردوی پیش‌فصل یکی از آماده‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود و توانست 3 بار برای سرخ‌پوشان پایتخت گل بزند. در هفته نخست، با توجه به جدایی مهدی ترابی و مصدومیت امید عالیشاه و اوستون اورونوف، تصور می‌شد که یاسین سلمانی یکی از 11 بازیکن ترکیب اولیه پرسپولیس باشد اما خوان کارلوس گاریدو در تصمیمی بحث‌برانگیز، نام سلمانی را در فهرست تیمش قرار نداد و در 2 بازی بعدی مقابل تراکتور تبریز و فولاد خوزستان هم 90 دقیقه از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد همبازیان خود بود.

سرمربی اسپانیایی از شفاف‌سازی درباره یاسین طفره رفت!

گاریدو در بازی‌های اخیر به بازیکنان جوانی مانند یعقوب براجعه و سمیر حبوباتی میدان داده اما هنوز فرصت بازی به یاسین سلمانی نرسیده که این مسئله بیش از پیش شایعه عدم رضایت سرمربی اسپانیایی از سلمانی را تقویت می‌کند؛ به‌ویژه آنکه او در نشست خبری بعد از دیدار با فولاد هم درباره عدم حضور یاسین سلمانی در ترکیب تیمش گفت: «چیزی برای گفتن ندارم. 11 بازیکن به میدان رفتند و چهار بازیکن تعویضی داشتیم. بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و بیشتر بازیکنان حق دارند که بازی کنند. کسانی که استحقاق داشته باشند، در طول فصل به میدان می‌روند».

طلسمی که بعد از فیفادی می‌شکند؟

سلمانی روزهای خوبی را در سپاهان پشت سر گذاشت و تصور می‌شد این روزگار درخشان در پرسپولیس تکمیل شود اما یاسین سلمانی فعلاً فقط در 5 مسابقه و به مدت 123 دقیقه توانسته برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود! با این وجود، ستاره آینده سرخ‌ها همچنان پرانگیزه و مصمم در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند و امیدوار است که بعد از تعطیلات فیفادی، طلسم عدم حضور او در ترکیب پرسپولیس بشکند و بتواند در جدال با الاهلی در عربستان برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود و اولین بازی خود در فصل جدید و نخستین بازی بعد از بهبود مصدومیت پارگی رباط صلیبی‌اش را انجام بدهد.