تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767287
شناسه : 3767287
تاریخ :
هیات های زنجانی پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هیات های زنجانی هرساله پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند و این عزاداری امسال نیز انجام می‌شود..

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مختار کرمی گفت: هر ساله هیأت عزاداری استان‌ها و اقوام مختلف در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: این هیأت‌ها هم‌زمان با ایام عزاداری رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی ایشان، آئین‌های عزاداری خود را برپا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در ایام پایانی ماه صفر خودشان را به حرم امام رضا (ع) می‌رسانند و به مدیحه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.

حجت الاسلام کرمی افزود: این آئین از سال ۱۳۶۹ شکل گرفته است به طوری که هیأت‌های زنجانی در قالب کاروانی از مسجد زینبیه اعظم زنجان به سمت مشهدالرضا (ع) حرکت می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: حضور مرثیه سرایان شاخص کشور و علمای بزرگ مشهد و دیگر نقاط کشور، زنجانیان مقیم مشهد و آذری‌زبانان شمال غرب کشور از جمله اردبیل، تبریز و ارومیه و فارس زبانان نیز در این محفل به‌خوبی مشهود است و طبق آخرین برآوردها بیش از ۶ هزار نفر در این مراسم حضور می‌یابند.