تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767259
شناسه : 3767259
تاریخ :
بیش از ۶ میلیارد ریال از حساب شهروندان بجنوردی برداشت شد اقتصاد ایران: بجنورد_ رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از عودت بیش از ۶ میلیاردریال وجه که به صورت غیرقانونی از حساب تعدادی از شهروندان برداشت شده بود، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ یوسف شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی تماس تعداد زیادی از شهروندان بجنوردی با مرکز فوریت‌های سایبری ۰۹۶۳۸۰ مبنی بر اینکه بعد از دریافت پیامکی حاوی لینک بدافزار بوده و متأسفانه به محض نصب بر روی تلفن همراه آنها، مبالغی از حسابشان خارج شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا خراسان شمالی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه محتوای پیامک‌ها دریافت ابلاغیه سامانه ابلاغیه قضائی، سامانه ثنا، بسته کمک معیشتی و… بود، افزود: این پیامک‌ها مخاطب را به درگاه‌های فیک هدایت می‌کردند و در نتیجه در طول ۴۸ ساعت گذشته ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از حساب شاکیان پرونده برداشت شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان فتا در مرکز فوریت‌های سایبری با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های بانکی موفق شدند کلیه حساب‌های مقصد کلاهبرداران را مسدود و در نتیجه با هماهنگی مرجع قضائی کل مبلغ به حساب شاکیان و مالباختگان عودت داده شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با بیان اینکه این اقدام به موقع کارشناسان سایبری، خرسندی و رضایتمندی مالباختگان را به همراه داشت، از شهروندان خواست تا ضمن توجه به هشدارها توصیه‌های سایبری پلیس، در صورت اطلاع و یا مواجه با اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.