تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767251
شناسه : 3767251
تاریخ :
انواع پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی بعثت سنندج انجام می‌شود اقتصاد ایران: سنندج-رییس بیمارستان بعثت سنندج گفت: در مرکز آموزشی درمانی بعثت سنندج انواع پیوند مغز استخوان انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله حیدری صبح یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی بعثت شهر سنندج امکان انواع پیوند مغز استخوان را دارا است و تاکنون ۱۷ پیوند موفق را به انجام رسانده است.

وی افزود: این مرکز یکسال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و با ظرفیت ۶ تخت با کمک خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بخش‌های مرکز پیوند مغز استخوان بعثت سنندج اعلام کرد: ۶ اتاق ایزوله استاندارد، ایستگاه پرستاری، اتاق کار، اتاق سلول و آماده‌سازی فرآورده خونی بخش‌های این مرکز را تشکیل می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۱۷ پیوند مغز استخوان موفق در این مرکز آموزشی درمانی انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد یازده مورد اتولوگ، پنج مورد پیوند آلوژنیک و یک مورد هاپلو بوده است.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج یادآور شد: آ. ام. ال. سالی تومور، هوچکین، مولتیبل میلوما بزرگسال، آنمی آبلاستیک، سارکوم یونیک، انفوم مغزی و نفروبلاستوما پیوندهایی بوده که در این مرکز انجام شده است.

حیدری اذعان کرد: تلاش براین است تا با تلاش مسؤولان دانشگاهی، استانی و کشوری بخش پیوند مغز استخوان سنندج را تبدیل به یکی از قطب‌های پیوند مغز استخوان کودک در منطقه غرب کشور کنیم.

وی اذعان کرد: این امر می‌تواند به رونق گردشگری سلامت و پذیرش بیمار از اقلیم کردستان عراق و سایر کشورهای همسایه کردستان در غرب کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه اشعه دادن فرآورده‌های خونی در کرمانشاه انجام می‌شود، اضافه کرد: بزودی دستگاه گاما برای انجام این امر در استان فراهم می‌شود.