تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767208
شناسه : 3767208
تاریخ :
۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است اقتصاد ایران: سنندج-معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان فعال است و به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی یکی از نیازهای مردم است که دسترسی به آن زمینه ایجاد سلامت و بهداشت مردم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن و صرف زمان زیاد برای ساکنان مناطق دور دست و صعب‌العبور وجود آزمایشگاه سیار در استان کردستان یک ضرورت بود و بر همین اساس این آزمایشگاه بهداشت در استان راه‌اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این آزمایشگاه سیار دارای امکانات سانتریفیوژ، فتومتری، میکروسکوپ، منبع ذخیره برق، و مواد مصرفی است.

بیدارپور یادآور شد: آزمایشگاه سیار می‌تواند در مواقع ضروری خدمات خود را به مناطق کم برخوردار استان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: وجود آزمایشگاه سیار در کردستان به تقویت نظام شبکه آزمایشگاه‌های بهداشت استان کمک می‌کند و می‌تواند در زمان وقوع اپیدمی‌ها، طغیان‌های احتمالی، بلاهای طبیعی، خدمات آزمایشگاهی و سایر موارد مورد نیاز به مردم خدمت‌رسانی کند.

وی اضافه کرد: خودروی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صورت ون بنز در صورت اعلام موارد اورژانسی در استان فعالیت می‌کند.