تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767194
شناسه : 3767194
تاریخ :
مدل ۲۰۲۵ خودرو فورد F-150 با حذف یک ویژگی نمادین عرضه می‌شود اقتصاد ایران: فورد قابلیت محبوب SecuriCode خودروهای F-150 خود را از سال ۲۰۲۵ حذف می‌کند تا به‌سوی سیستم‌های ورود پیشرفته‌تر حرکت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش Motor1، شرکت فورد تصمیم گرفته است که سیستم SecuriCode را از خودرو F-150 حذف کند. سیستم  SecuriCode به کاربران اجازه می‌داد تا با وارد کردن یک کد، خودرو خود را باز کنند. این ویژگی سال‌ها به‌عنوان یکی از ویژگی‌های محبوب خودرو فورد مدل F-150 شناخته می‌شد؛ اما اکنون، فورد تصمیم دارد تا سیستم مذکور را از سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) تنها به‌عنوان یک آپشن، توسط نمایندگی‌ها با هزینه‌ی اضافی ۴۵۵ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

یک دست درحال لمس قیمتی از بدنه‌ی یک خودرو
Ford

با توجه به اینکه بسیاری از خودروها به‌سوی کلیدهای هوشمند و ورود بدون کلید تغییر مسیر داده‌اند، جای تعجب نیست که فورد با وجود علاقه‌مندان ویژگی SecuriCode، در حال حذف این سیستم ورود نسبتاً قدیمی است. چنین تغییری، حرکت فورد به سمت سیستم‌های ورود بدون کلید مدرن‌تر را نشان می‌دهد؛ مانند استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان کلید ازطریق اپلیکیشن اختصاصی FordPass. اپلیکیشن FordPass به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوشی خود، قفل خودرو را باز و بسته و حتی خودرو را از راه دور روشن کنند.

مقالات مرتبط
  • فورد عرضه شاسی‌بلند برقی سایزبزرگش را لغو کرد؛ وانت پیکاپ آینده‌نگرانه تأخیر خورد
  • شاسی‌بلند کامپکت فورد Bronco Sport 2025 معرفی شد؛ نمایشگر ۱۳٫۲ اینچی، قابلیت‌های آفرود بیشتر و آلایندگی کمتر

بسیاری از کاربران از سیستم SecuriCode برای دسترسی سریع و آسان به خودروهای خود بدون نیاز به حمل کلید، استفاده می‌کردند؛ اما فورد معتقد است که سیستم‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر، می‌توانند تجربه‌ی بهتری را برای کاربران فراهم کنند و امنیت بیشتری را به‌همراه داشته باشند.

در‌ نهایت، چنین تغییراتی نشان‌دهنده‌ی روند کلی صنعت خودرو به‌سمت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و هوشمندتر است. با پیشرفت تکنولوژی، خودروها نیز به‌تدریج به دستگاه‌های هوشمند تبدیل می‌شوند که می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند کاربران ارتباط برقرار کنند و تجربه‌ای یکپارچه و مدرن را ارائه دهند. فورد نیز تلاش می‌کند تا در این مسیر پیشرو باشد و نیازهای مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.