تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767191
شناسه : 3767191
تاریخ :
گناوه در عزای پیامبر اکرم (ص) به سوگ نشست اقتصاد ایران: گناوه -همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش، امام حسن مجتبی (ع) مردم شهرستان گناوه همنوا با همه دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) به سوگ نشستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز رحلت جانگداز پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت، امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع)، مردم ولایتمدار و مؤمن شهرستان گناوه هم نوا با همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) با برپایی آئین‌های ویژه عزاداری به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

به این مناسبت آئین‌های ویژه عزاداری شب گذشته و امروز درحسینیه‌ها و مساجد، اماکن مقدس در شهرها و روستاهای شهرستان گناوه برگزار شد.

آئین ویژه سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام صبح دوشنبه در دفتر جمعه گناوه با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

گناوه در عزای پیامبر اکرم (ص) به سوگ نشست

حجت الاسلام فتاحی از روحانیون و وعاظ، طی سخنانی در این آئین معنوی به ویژگی‌ها و جایگاه باعظمت پیامبر اکرم (ص) و شخصیت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.

قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) ازبعید، ذکر مصیبت، روضه خوانی و سینه زنی از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

گناوه در عزای پیامبر اکرم (ص) به سوگ نشست

همچنین به این مناسبت آئین‌های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، با برنامه‌های مختلف ویژه این ایام در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و پخش بین عزاداران، کمک به مستمندان، اجرای تعزیه و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسبتی از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.