تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767184
شناسه : 3767184
تاریخ :
کتاب «وصف آفتاب؛ از ولادت تا شهادت امام رضا (ع)» معرفی شد اقتصاد ایران: مشهد- هم زمان با ایام شهادت حضرت رضا (ع) به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «وصف آفتاب؛ از ولادت تا شهادت امام رضا (ع)» باهدف تبیین سیره و زندگانی حضرت رضا (ع) معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در کتاب «وصف آفتاب؛ از ولادت تا شهادت امام رضا (ع)» تلاش شده به مجموعه پرسش‌های ارادتمندان آستان امام رضا (ع) درباره حیات نورانی حضرت از ولادت تا شهادت پاسخ داده شود و در ۸ فصل به‌اختصار به ویژگی‌ها، نشانه‌ها، خاندان، سفرها و حضور شکوهمند ایشان در ایران بپردازد.

این اثر گزارشی مختصر از ۵۵ سال عمر بابرکت امام رضا (ع) را در ۱۴۸ صفحه به نمایش می‌گذارد و محمدباقر پور امینی مؤلف این اثر، برای نوشتن آن از ۱۲۲ کتاب و منبع معتبر بهره برده است.

در فصل شهادت، علت شهادت، شیوه به‌شهادت‌رساندن امام و نقش مأمون در به‌شهادت‌رساندن ایشان، دوران بیماری امام، سن امام در شهادت و مباحثی ازاین‌دست مورد بررسی قرار گرفته شده و به سؤالاتی همچون، چرا مأمون تصمیم گرفت امام رضا (ع) را به شهادت برساند، و به چه شیوه‌هایی ایشان را به شهادت رساند؟ مورخان درباره نقش مأمون در شهادت امام چه نظری دارند؟ دوران مسمومیت و بیماری امام چند روز بود؟ و سن امام رضا (ع) در زمان شهادت چقدر بود؟ پاسخ داده شده است.