تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767179
شناسه : 3767179
تاریخ :
پیام القسام به صهیونیست‌ها بعد از کشته شدن ۶ اسیر اقتصاد ایران: القسام در پیامی ویدئویی با انتشار تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست در نوار غزه، خطاب به صهیونیست‌ها گفت که این اسرا می‌توانستند زنده بمانند و در توافق تبادل اسرا آزاد شوند، اما نتانیاهو مانع شد و محور فیلادلفیا را به آزادی آنها ترجیح داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی کشته شدن 6 اسیر صهیونیست در نوار غزه، در سایه مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس پیامی برای صهیونیست‌ها فرستاد.

القسام در پیامی ویدئویی، تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست در نوار غزه را که ارتش اشغالگر موجب مرگ آن‌ها شده است، منتشر کرده و خطاب به شهرک نشینان و به ویژه خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت: این اسرا می‌توانستند زنده باشند و در مرحله اول توافق از غزه آزاد شوند، اما نتانیاهو مانع آن شد.

القسام در این پیام ویدئویی خود برای صهیونیست‌ها تاکید کرد: نتانیاهو قصد دارد ده‌ها «ران آراد» بسازد. (ران آراد خلبان صهیونیست است که هواپیمای او در لبنان سقوط کرد و سرنوشت وی از سال 1986 تاکنون نامشخص است).

القسام در این پیام ویدئویی با انتشار تصاویری از بمباران‌های ارتش صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه و تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست، در پاسخ به سخنان نتانیاهو که گفته بود، «اگر قرار باشد میان فیلادلفیا و بازگرداندن اسرای یکی را انتخاب کنم، فیلادلفیا را انتخاب خواهم کرد»، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: نتانیاهو محور فیلادلفیا را به آزادی اسرای شما ترجیح داد.

لازم به ذکر است که در چند دور اخیر مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو با شروط جدید خود مانع رسیدن به توافق شد و یکی از موانعی که ایجاد کرد مربوط به محور فیلادلفیا در امتداد مرز غزه و مصر است. این محور گذرگاه رفح را هم در بر می‌گیرد که تنها نقطه عبور بین مصر و غزه است.

رژیم صهیونیستی می‌گوید که آمادگی خروج همه جانبه و کامل از محور فیلادلفیا را ندارد و تنها با دور شدن از گذرگاه رفح موافقت می‌کند و نیروهای خود را در مناطقی دور از مکان‌های شلوغ و پرتردد غزه، مجدداً مستقر خواهد کرد. منابع آگاه گزارش دادند که اسرائیلی‌ها روی جنبه امنیتی تونل‌ها تمرکز کرده‌اند و خواستار ایجاد یک دیوار آهنی هستند که تا عمق زمین کشیده شود و همچنین تجهیزات فنی ویژه‌ای در آنجا قرار داده شود که تضمینی برای عدم حفر تونل‌های جدید و عدم رسیدن سلاح‌ها و یا نیروهای انسانی از طریق سیناء مصر به رفح باشد. همچنین رژیم صهیونیستی بر لزوم مشارکت خود در تمامی تدابیر امنیتی در امتداد مرز غزه و مصر تاکید دارد.

بعد از کشته شدن 6 اسیر صهیونیست در نوار غزه، از شب گذشته صدها هزار صهیونیست در تل‌آویو و سایر مناطق فلسطین اشغالی بیرون آمده و علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این بزرگترین تجمع اعتراض آمیز از زمان آغاز جنگ 7 اکتبر محسوب می‌شود؛ به نحوی که معترضان تقاطع‌های مختلف تل‌آویو را در اعتراض به کشته پیدا شدن 6 اسیر اسرائیلی مسدود کردند.

انتهای پیام/