تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767156
شناسه : 3767156
تاریخ :
قیمت خوراکی پرمصرف سر به فلک کشید اقتصاد ایران: رصد هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات نشان داد، قیمت خیار دوباره در خرده فروشی‌های سطح شهر افزایش یافته و به مرز ۵۰ هزار تومان در هر کیلو گرم رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهر: رصد هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات نشان داد، قیمت خیار دوباره در خرده فروشی‌های سطح شهر افزایش یافته و به مرز ۵۰ هزار تومان در هر کیلو گرم رسیده است.

رصد هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات انجام شد. نارنگی و لیمو شیرین میوه نوبرانه هفته جاری است که هر کیلو گرم بیش از ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رصد هفتگی این بازار نشان داد، پس از یک هفته دوباره قیمت خیار در خرده فروشی‌های سطح شهر افزایش یافته و به مرز ۵۰ هزار تومان در هر کیلو گرم رسیده است. مصطفی دارایی نژاد، رئیس پیشین اتحادیه بار فروشان در این خصوص به مهر گفت: نرخ خیار در میدان بار نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و هر کیلو گرم بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش رسید.

وی افزود: قیمت خربزه هم در میدان بار با توجه به کیفیت محصولات بین ۱۰ تا ۲۰، شلیل ۳۰ تا ۵۰، گلابی ۴۰ تا ۹۰، بادمجان ۱۰ تا ۱۵ و.. عرضه شد.

گفتنی است، هفته منتهی به اربعین به دلیل تأمین موکب‌های کمک‌رسان به زائران، نرخ خیار به مرز ۵۰ هزار تومان رسید اما پس از ۱۰ روز، قیمت‌ها به نرخ قبل بازگشت؛ اما دوباره با نزدیک شدن به روزهای تعطیل پیش رو این محصول در میوه فروشی‌های سطح شهر افزایش قیمت داشته است.

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید؛

هر کیلو گرم آلو شابلون ۱۶ تا ۶۰، آلو زرد ۶۹.۸۰۰، انگور ۸۵، انجیر سیاه ۹۸، سیب گلاب ۵۵ تا ۷۰، هلو هسته جدا ۷۴.۸۰۰ تا ۸۹، هلو انجیری ۶۹.۸۰۰، گلابی ۱۵۰ تا ۱۷۰، شلیل ۶۹.۸۰۰ تا ۱۲۰ و پسته تازه ۳۰۰ است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۰ تا ۱۵، خربزه ۳۲ و طالبی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۸۵ تا ۹۵ و انبه ۲۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت انواع سبزیجات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۲۴.۸۰۰ تا ۳۰، هویج ۲۲.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰، کاهو رسمی ۲۷.۸۰۰، کاهو سالادی ۴۹.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، خیار ۴۹.۸۰۰، خیار مینی اصفهان ۳۹.۸۰۰ و لیمو ترش ۸۹ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۱۹.۸۰۰، پیاز سفید ۲۱.۸۰۰ تا ۲۲.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۳.۸۰۰ تا ۲۶.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۴۴ درصد و سبزیجات ۳۵ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد.