تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767150
شناسه : 3767150
تاریخ :
آینده شبکه‌های اجتماعی؛ «ساب‌کلاب» برای درآمدزایی کاربران فدی‌ورس متولد شد اقتصاد ایران: ساب‌کلاب قصد دارد با ارائه‌ی بستری برای تأمین مالی تولیدکنندگان محتوا، به کاربران فدی‌ورس کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرویس جدیدی به نام ساب‌کلاب به‌تازگی معرفی شد که هدف آن حمایت از کاربران فدی‌ورس (Fediverse)، از‌طریق ارائه‌ی سرویس‌های اشتراک‌ پولی و محتوای ویژه برای سازندگان محتوا در پلتفرم‌هایی مانند مستودان است.

فدی‌ورس انجمنی از شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز است که از سرورهای مختلفی تشکیل می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد بدون وابستگی به یک شرکت خاص، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ مثلاً کاربران اینستاگرام بتوانند کاربران پلتفرم ایکس را دنبال کنند و پست‌های یکدیگر را بخوانند، بدون اینکه نیاز باشد بین اکانت‌های مختلف جابه‌جا شوند.

فدی‌ورس به‌دلیل ساختار غیرمتمرکز خود، به کاربران کنترل بیشتری برای مدیریت داده‌هایشان می‌دهد و از حریم خصوصی آن‌ها محافظت می‌کند. بااین‌حال، یکی از چالش‌های اصلی فدی‌ورس، تأمین مالی و پایداری سرورها است که ساب‌کلاب برای حل آن، خدماتی ارائه می‌دهد.

بنری از توضیحات یک پلتفرم حمایت مالی
Sub.club

ساب‌کلاب‌ فرصتی ویژه برای سازندگان محتوا فراهم می‌کند تا از طریق ارائه محتوای اختصاصی و دریافت اشتراک‌های ماهانه، به درآمد پایدار دست یابند. در این مدل کسب‌وکار نوآورانه، کاربران با پرداخت مبلغی مشخص، به محتوای ویژه‌ای که تنها برای مشترکین در نظر گرفته شده است، دسترسی پیدا می‌کنند و در‌عین‌حال از سازندگان مورد علاقه‌ی خود نیز حمایت می‌کنند. ساب‌کلاب خدمات خود در ۹۰ روز نخست را به‌صورت رایگان ارائه خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • با فدیورس، متاورس شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید
  • هیئت‌مدیره جدید پلتفرم ماستودون با حضور فردی ایرانی تشکیل شد

مدل کسب درآمد از طریق ساب‌کلاب نه‌تنها به پایداری پلتفرم‌های مستقل کمک زیادی می‌کند، بلکه انگیزه‌ای قوی برای سازندگان ایجاد می‌کند تا با تولید محتوای باکیفیت‌تر و متنوع‌تر، مخاطبان خود را راضی نگه دارند. در واقع، ساب‌کلاب‌ رابطه‌ای مستقیم و دوطرفه بین سازنده و مخاطب ایجاد می‌کند که به رشد و‌ توسعه‌ی هر دو طرف منجر می‌شود. البته، هنوز مشخص نیست که جامعه‌ی فدی‌ورس چقدر از ایده‌ی مذکور استقبال خواهد کرد.