تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767149
شناسه : 3767149
تاریخ :
پیش بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی استان هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده اقتصاد ایران: بندرعباس- طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ناپایداری‌های جوی و دریایی طی ۲۴ ساعت آینده در هرمزگان ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی هرمزگان در روز دوشنبه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

طی روز جاری آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با افزایش بادهای جنوب شرقی، نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود.

بیشینه سرعت باد به ویژه در تنگه هرمز به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت گیرد.

طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (۱۳ تا ۱۵) شهریور همچنان دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود. از روز جمعه ۱۶ شهریور از سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان کاسته خواهد شد.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

طوفان گرمسیری آسنا در موقعیت ۲۱.۲ درجه عرض شمالی و ۶۱.۴ درجه طول شرقی قرار گرفته است و با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در حال فعالیت در سواحل شرقی کشور عمان هست و طی ۲۴ ساعت تضعیف و از بین خواهد رفت.

همچنان با توجه مواج بودن شرق دریای عمان توصیه اکید می‌گردد از هرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان بخصوص نواحی فراساحلی و عبور کشتی‌های تجاری و صیادی در شمال اقیانوس هند جلوگیری شود.

به لحاظ دمایی طی چند روز آینده، نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.