تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767136
شناسه : 3767136
تاریخ :
«محمدعلی بهمنی» جایگاه رفیعی در تربیت نسل جدید غزل‌سرایان دارد اقتصاد ایران: بندرعباس- شاعر مطرح هرمزگانی گفت: «محمدعلی بهمنی» به جهت پرورش نسلی که در ایران به عنوان غزل‌سرا شناخته می‌شوند و از جهت ارتقای جایگاه غزل نئو کلاسیک در کشور جایگاه ویژه‌ و رفیعی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

راشد انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت درگذشت استاد «محمدعلی بهمنی» با بیان اینکه این شاعر برجسته در اکثر قالب‌های شعری سروده‌هایی داشته است، اظهار کرد: مرحوم «محمدعلی بهمنی» یکی از بزرگترین و تأثیر گذار ترین غزل‌سراهای ایران بود و بوم استان هرمزگان تأثیر بسیار زیادی بر غزلیات او داشت و از طرفی ایشان یکی از ترانه‌سراهای برجسته کشور به شمار می‌آیند ولو اینکه ممکن است خیلی‌ها ترانه‌هایی که ایشان سروده را در اجرای خواننده‌های مختلف شنیده باشند اما اطلاعی از شاعر این ترانه‌ها نداشته باشند.

وی افزود: «محمدعلی بهمنی» به جهت پرورش نسلی که در ایران به عنوان غزل‌سرا شناخته می‌شوند و از جهت ارتقای جایگاه غزل نئو کلاسیک در کشور جایگاه ویژه و رفیعی در ادبیات و هنر ایران دارد هر چند که ممکن است خیلی‌ها «حسین منزوی» را در حوزه غزل شخصیت قدرتمندتری بدانند اما به لحاظ تأثیرگذاری به ویژه بر نسل جوان «محمدعلی بهمنی» یک سر و گردن از همه غزل‌سرایان کشور بالاتر است و می‌توان او را ردیف غول‌های غزل‌سرای ایران نام برد.

شاعر و طنزپرداز هرمزگانی بیان کرد: استاد بهمنی همواره در کنگره‌های مختلف شعری و برنامه‌های فاخر حوزه ادبیات کشور چه به عنوان شاعر و چه به عنوان مدعو حضور داشتند اما هیچ‌گاه ارتباط خود را با شاعران نسل جوان هرمزگان قطع نکردند و همیشه هوادار جوانان بوده و دست آن‌ها را گرفتند.

راشد انصاری تاکید کرد: استاد بهمنی یکی از کسانی بودند که همواره به جوانان و نوجوانان بها می‌دادند و در برخی جلسات انجمن شعر شاهد بودیم که در کمال توجه به نوجوانان و جوانان به شعرهایشان گوش می‌دادند و آن‌ها را راهنمایی می‌کردند.

وی با اشاره به تدفین مرحوم محمدعلی بهمنی در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی بندرعباس گفت: در وهله نخست برای من جای سوال بود که چرا با وجود قطعه هنرمندان و قطعه نامداران در بهشت زهرای بندرعباس قرار است مرحوم بهمنی در تالار شهید آوینی به خاک سپرده شود اما با تأمل بیشتر متوجه شدم که تصمیم بدی هم نیست و می‌توان آن را به فال نیک گرفت.

شاعر و طنزپرداز مطرح هرمزگانی تاکید کرد: فرهنگ‌سرای شهید آوینی محل تجمع هنرمندان در نحله‌ها و رشته‌های مختلف است و می‌تواند با تدفین مرحوم بهمنی به یک محل گردشگر پذیر نیز تبدیل شود و از طرفی پیشنهاد داریم که اگر امکان دارد آرامگاه استاد «محمدعلی بهمنی» تبدیل به محلی برای خانه ابدی هنرمندان استان هرمزگان شود و نگاهی همچون تبدیل کردن آن به مقبره الشعرای هرمزگان وجود داشته باشد.