تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3767135
شناسه : 3767135
تاریخ :
سرمربی پرسپولیس «ترسو» است/ VAR را از خیابان جمهوری خریده‌اند! اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه گاریدو ترسو است، گفت: سرمربی در بازی با فولاد از دو هافبک دفاعی در ترکیب تیمش استفاده کرد که نشان از ترس او برای گل نخوردن داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر توانست ۵ امتیاز کسب کند و با قرارگیری در رده پنجم جدول به تعطیلات فیفادی برود. شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» دو بازی ابتدایی خود مقابل ذوب آهن و تراکتور را با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رساندند و در هفته سوم توانستند یک پیروزی شیرین دو بر یک مقابل فولاد خوزستان کسب کنند تا به اولین پیروزی فصل بیست و چهارم خود دست یابند.

مرتضی فنونی زاده کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد پرسپولیس در این بازی اظهار داشت: هر دو تیم بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و پرسپولیس بالاخره توانست به اولین پیروزی خود با گاریدو دست یابد. تجربه بازیکنان پرسپولیس بیشتر از بازیکنان فولاد بود و شاگردان گل محمدی به تجربه پرسپولیسی‌ها بازی را واگذار کردند.

سرمربی پرسپولیس «ترسو» است/ VAR را از خیابان جمهوری خریده‌اند!

استفاده از دو هافبک دفاعی نشان از ترس سرمربی دارد

او ادامه داد: پرسپولیس بازی مالکانه خود را در این دیدار هم به نمایش گذاشت و وحید امیری خدا را شکر به جای اصلی خود که همان پشت مهاجم است بازگشت. استفاده از دو هافبک دفاعی در ترکیب تیم نشان از ترس یک مربی برای گل خوردن تیمش دارد و تاکتیک آن برای رسیدن به گل فقط ضربات ایستگاهی است. فولاد پیش از دیدار با پرسپولیس موفق به کسب ۴ امتیاز شده بود که خدا را شکر با ۳ امتیازی که پرسپولیس به دست آورد، ۵ امتیازی شد.

گاریدو عجول است

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: باید به گاریدو زمان داد اما به نظرم او کمی عجول و در چینش بازیکنان ترسو عمل می‌کند. گاریدو در این بازی می‌توانست از هر دو مهاجم (علیپور و آل کثیر) به طور همزمان در ترکیب تیمش استفاده کند اما او به جای این کار از اسدبیگی و ریگی در میانه زمین استفاده کرد که نشان می‌دهد وسط زمین برای او از اهمیت بالایی برخوردار است.

فنونی زاده خاطر نشان کرد: سبک بازی گاریدو به طوری است که بیشتر از اینکه دوست داشته باشد تا تیمش به گل دست یابد به دنبال این است که تیمش گل دریافت نکند. گل اول پرسپولیس روی خلاقیت فردی «اوستون ارونوف» به دست آمد و گل دوم روی کار تاکتیکی خوب بازیکنان تیم به دست آمد. بهترین پست برای استفاده از امیری، به‌کارگیری او در پشت مهاجم است چون هم از موقعیت‌ها استفاده می‌کند و هم می‌تواند برای مهاجم موقعیت سازی کند. به جای استفاده از سروش رفیعی باید از وحید امیری در آن پست و در هر بازی استفاده شود.

سرمربی پرسپولیس «ترسو» است/ VAR را از خیابان جمهوری خریده‌اند!

محمدی تأثیرگذاری خود را در همان اولین بازی نشان داد

او در رابطه با عملکرد اولین بازی میلاد محمدی در ترکیب پرسپولیس افزود: میلاد یک بازیکن ملی پوش است و نیاز به زمان دارد تا خود را با سایر هم تیمی‌های خود هماهنگ کند. او کیفیت خیلی خوبی دارد و در اولین بازی خود تأثیرگذاری‌اش را در زمین نشان داد.

فنونی زاده در رابطه با اعتراض بازیکنان فولاد به صحنه خطای مسعود ریگی روی بازیکن این تیم گفت: ریگی در آن صحنه از روی عمد مرتکب خطا نشد و اصلاً متوجه حضور بازیکن این تیم نشد. او یک هافبک تدافعی است و باید توپ‌هایی که در مرکز زمین می‌آید را در کنترل خود قرار دهد. صحنه‌هایی که هم از سوی تلویزیون به مخاطبان نشان داده شد همان تصاویر صحنه آهسته بود و به این سیستم‌ها VAR نمی‌گویند.

سرمربی پرسپولیس «ترسو» است/ VAR را از خیابان جمهوری خریده‌اند!

دو مانیتور از خیابان جمهوری خریده اند و اسم آن را VAR گذاشته اند

او ادامه داد: برای یک صحنه VAR باید از تمام صحنه‌ها تصویر برداری کند تا به داور برای قضاوت کمک کند اما در بازی فولاد همان صحنه‌های آهسته تلویزیونی برای داور نشان داده شد. به نظرم مسئولان فدراسیون دو مانیتور از میدان جمهوری خریداری کرده‌اند و در هر بازی نصب می‌کنند و اسم آن را VAR گذاشته‌اند. باید صحبت‌های داوران را در ورزشگاه به سمع تماشاگران برسانند همانند بازی‌های فوتبال در المپیک که ما شاهد بودیم که هر صحنه‌ای که به VAR می‌رفت صحبت داوران در اسکوربرد برای داوران به نمایش در می‌آمد.

صحبت‌های داوران با اتاق VAR باید به سمع تماشاگران برسد

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد در رابطه با VAR شائبه‌های زیادی مطرح خواهد شد. این روش یک کار جدید هم برای فوتبال ایران خواهد شد و باعث می‌شود تا بسیاری از حواشی از بین رود. انتظار داشتیم که با حضور VAR حرف و حدیث‌ها کمتر شود اما این سیستم تنها باعث شده تا بازیکنان دیگر دنبال داور در زمین بازی راه نمی‌افتند.

سرمربی پرسپولیس «ترسو» است/ VAR را از خیابان جمهوری خریده‌اند!

بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باید از همه باشگاه‌ها باشند

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با لیست جدید تیم ملی برای دو دیدار با قرقیزستان و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: نکته جالب این است که از تیم پرسپولیس تنها دو بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌اند اما از یک تیمی که اصلاً کیفیت خوبی را از خود به نمایش نگذاشته ۵، ۶ بازیکن به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند.

او تصریح کرد: به نظرم دعوت از بازیکنان تیم ملی نباید فقط مختص چند تیم باشد و باید نیم نگاهی هم به تیم‌های شهرستانی داشت. گروهی که ایران در آن قرار دارد، تیم‌های بسیار خوبی حاضر هستند و ما بر خلاف اظهار نظر برخی از دوستان که می‌گویند کار راحتی داریم اصلاً کارمان راحت نیست. رسیدن به جام جهانی مانند گذشته نیست و خیلی آسان‌تر شده مهم این است که بتوانیم در گروه خودمان در جام جهانی به مرحله بعد صعود کنیم. امیدوارم که تیم ملی بازی‌های خوبی را پشت سر بگذارد و همیشه موفق باشد.