تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767098
شناسه : 3767098
تاریخ :
گیلان در فراق پیامبر اکرم (ص) غرق ماتم شد اقتصاد ایران: رشت- شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان همزمان با فرارسیدن ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مؤمن و عزادار گیلان از شب گذشته در شهرها و روستاهای مختلف این استان در فراق رحلت جانسوز نبی گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم شد.

از صبح امروز خیابان‌ها و کوچه‌های شهرهای مختلف استان گیلان شاهد حضور مردم عزادار و مؤمن این استان و به راه انداختن دسته‌جات زنجیرزنی و سینه‌زنی و عشق و ارادت مردم دیار گیل و دیلم به پیامبر گرامی اسلامی و امام حسن مجتبی (ع) بود که همچنان ادامه دارد.

گیلان در فراق پیامبر اکرم (ص) غرق ماتم شد

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای نذری، پخت آش، برپایی مجالس نوحه‌خوانی و روضه خوانی از مراسم‌های معمول مردم استان گیلان برای ایام ۲۸ صفر است.

گزارش‌های رسیده از خبرنگاران مهر در شهرها و بخش‌های مختلف گیلان حاکی از حضور پرشکوه مردم در آئین‌های سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ٌص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

بقاع متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امامزاده هاشم در سراوان رشت، امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت، خواهر امام در رشت و سایر اماکن مذهبی در استان از شب گذشته تا امروز مملو از عزادارانی است که خود را به این مکان‌ها رسانده و در غم و مصیبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگواری مشغولند.