تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767097
شناسه : 3767097
تاریخ :
مسابقات سراسری قرآن در استان اصفهان آغاز شد اقتصاد ایران: اصفهان- رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از آغاز چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بخشی صبح دوشنبه در آئین افتتاح چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: این دوره از مسابقات در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریورماه با حضور ۳۳۰ نفر از سراسر استان در دانشکده علوم قرآنی شهرستان برخوار برگزار می‌شود که از این تعداد شرکت کننده ۱۷۲ نفر بانوان و ۱۵۸ نفر برادران هستند.

وی افزود: نخستین روز مسابقات با رقابت ۹۸ نفر از خواهران از شهرستان‌های جلگه، جرقویه، خوانسار، فریدن، کوهپایه، گلپایگان، نائین، سمیرم، شهررضا، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: سایر شرکت‌کنندگان در بخش خواهران از شهرستان‌های اصفهان، آران‌وبیدگل و کاشان در روز دوم مسابقات به رقابت می‌پردازند و آخرین روز این رویداد با رقابت برادران همراه است.

وی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق برای دو رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بخشی ادامه داد: رشته‌های حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه سرایی برای شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار شده و در رشته اذان‌گویی برادران بالای ۱۸ سال رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به داوران این دوره از مسابقات اضافه کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۲ داور بومی و یک داور غیربومی در بخش خواهران، ۱۵ داور در بخش برادران و سه ناظر برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همزمان با این رویداد، کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن در شهرستان برخوار برگزار شده و در حاشیه مسابقات نیز غرفه‌های کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی برپا گردیده است.