تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3767096
شناسه : 3767096
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۲ |برنت ۷۶ دلار و ۳۴ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۷ کاهش به ۷۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روند کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه هم ادامه داشته است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی طرح افزایش تولید نفت اوپک از ماه اکتبر و همچنین کاهش شدید تولید نفت لیبی در بحبوحه ضعف تقاضا در چین و آمریکا، بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 59 سنت معادل 0.77 کاهش به 76 دلار و 34 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 54 سنت معادل 0.73 درصد کاهش 73 دلار و 1 سنت معامله می‌شود.
نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 0.3 و 1.7 درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

طبق گفته شش منبع اوپک پلاس، این ائتلاف قرار است طرح افزایش تولید خود را از ماه اکتبر اجرایی کند.
هشت عضو ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را 180 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر افزایش می‌دهند. این اقدام بخشی از طرح لغو کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای این گروه است. سایر برنامه‌های این ائتلاف برای کاهش تولید تا پایان 2025 پابرجا خواهد بود.
در لیبی، شرکت نفت خلیج عرب تولید خود را تا 120 هزار بشکه در روز از سر گرفته تا جوابگوی نیاز داخلی باشد. اما صادرات نفت این کشور هنوز هم متوقف است. اکثر میادین نفتی لیبی به خاطر اختلافات سیاسی تعطیل هستند.
قیمت نفت برنت و نفت آمریکا هر دو طی دو ماه گذشته رو به کاهش بوده که دلیل اصلی آن نگرانی در مورد اقتصاد چین و آمریکاست که از مسئله اختلال عرضه لیبی و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
تولید کارخانه‌ای در چین در ماه اوت به پایین‌ترین سطح طی 6 ماه گذشته رسیده است. قیمت‌های درب کارخانه کاهش یافته و مالکان کارخانه‌ها برای جذب سفارش‌های جدید با مشکل مواجه شده‌اند.
در آمریکا هم رشد مصرف نفت در ماه ژوئن آهسته شده و به پایین‌ترین سطح فصلی از زمان همه‌گیری کرونا رسیده است.
تحلیلگران عقیده دارند اگر اوپک می‌خواهد قیمت نفت از این سطح بالاتر رود، باید طرح افزایش تولید خود را به تاخیر بیندازد.
انتهای پیام/38