تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3767083
شناسه : 3767083
تاریخ :
ارتباط با همسایگان تقویت شود/ خود را محدود به ارتباط با غرب نکنیم اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در شرایطی که ایران در تحریم است، ما باید روابط خود با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی و آفریقایی را به طور جدی تقویت کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امیر حیات مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اولویت‌های دولت چهاردهم در عرصه سیاست خارجی، اظهار کرد: انتظار ما از دولت و به طور ویژه از وزارت امور خارجه آن است که در موضوعات مهمی مانند «برجام» و «جبهه مقاومت»، همواره نظر مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران باید ارتباط خود با همسایگان را روز به روز تقویت کند، گفت: ما باید روابط خود با کشورهای همسایه را به طور جدی تقویت کنیم و در ادامه نیز باید تقویت ارتباط با کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان در اولویت کشورمان و دست اندرکاران این حوزه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با کشورهای اروپایی هیچ ایرادی ندارد و دولت با لحاظ کردن سیاست عزت، حکمت و مصلحت می‌تواند برقراری ارتباط با این کشورها را نیز در دستورکار خود داشته باشد.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ارتباط با کشورهای اروپایی و آمریکا به هیچ وجه نباید اولویت اصلی سیاست خارجی ایران باشد، چرا که برخی از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در سال‌های گذشته نشان دادند قابل اعتماد نیستند. بر این اساس، نباید خودمان را محدود به ارتباط با چند کشور اروپایی کنیم.

حیات مقدم با تاکید بر ضرورت توجه به کشورهای آسیایی و آفریقایی، گفت: در شرایطی که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه است، ما باید از ظرفیت‌های ویژه کشورهای آسیایی و آفریقایی به ویژه برای تعامل اقتصادی بهره بگیریم.