تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3767066
شناسه : 3767066
تاریخ :
کم کردن تعداد سیگار کمکی به سلامت قلب نمی کند اقتصاد ایران: گزارش جدید نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که بلافاصله پس از تشخیص بیماری قلبی این عادت را ترک می‌کنند، احتمال حمله قلبی یا مرگ طی پنج سال آینده در آنها تقریباً به نصف کاهش می یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، با این حال، همان مطالعه نشان داد، افرادی که فقط تعداد سیگار خود را کاهش دادند، به هیچ وجه کاهش خطر را مشاهده نکردند.

دکتر «ژول مسنیر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه برنارد بیچت کلود پاریس در فرانسه، گفت: «من دوست دارم به بیمارانم بگویم که هرگز برای ترک سیگار زود یا دیر نیست، اگرچه هر چه بیمار زودتر آن را ترک کند، بهتر است و خطر قلبی عروقی بیشتر کاهش می‌یابد.»

سیگار برای مدت طولانی عامل خطر بزرگی برای مشکلات قلبی بوده است و بسیاری از بیماران قلبی ممکن است فکر کنند که برای ترک سیگار خیلی دیر شده است.

مطالعه جدید که نتایج سلامت بیش از ۳۲۰۰۰ فرد مبتلا به بیماری قلبی را طی پنج سال ردیابی کرد، نشان داد که اینطور نیست.

حدود سه چهارم سیگاری‌هایی که قبلاً سیگار می‌کشیدند، در زمانی که پزشک به آنها گفت بیماری قلبی دارند، تصمیم به ترک سیگار در مدت یک سال پس از شنیدن این خبر گرفتند.

این تحقیق نشان داد که اگر آنها این کار را انجام دهند، احتمال حمله قلبی یا مرگ ناشی از قلب در طی پنج سال آینده در مقایسه با افرادی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، ۴۴ درصد کاهش می‌یابد.

مسنیر گفت: «اولین سال پس از تشخیص، زمان بسیار مهمی برای ترک سیگار بود. در زمان تشخیص، باید بر اهمیت ترک سیگار و حمایت از بیماران در این چالش تاکید کنیم.»

با این حال، تنها کاهش تعداد سیگارهایی که در روز می‌کشیدند، هیچ تفاوتی در نتایج سلامتی نداشت. این بیماران هیچ تغییر قابل توجهی در خطر حمله قلبی یا مرگ نداشتند.

نویسندگان مطالعه تاکید کردند که هنوز هم بهتر است که اصلاً سیگار نکشید.

در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشیدند، به ازای هر سال بیشتر مصرف سیگار، احتمال بروز حوادث قلبی ۸ درصد افزایش می‌یابد، و حتی در میان افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، این خطر هرگز به حدی کاهش پیدا نمی‌کند که با خطر افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند برابری کند.

مسنیر گفت که ترک سیگار همیشه ایده خوبی است.