تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767010
شناسه : 3767010
تاریخ :
مردم داری ویژگی بارز امام حسن(ع) مجتبی بود اقتصاد ایران: بیجار- امام جمعه بیجار گفت: مردم داری مهمترین ویژگی بارز اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خورشیدی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری که به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در بیجار برگزار شد، اظهار کرد: ائمه اطهار علیهم السلام در شرایط‌های مختلف به دنبال صلح بودند اما در مواقعی که صلح پاسخگو نبود به مبارزه با دشمنان و طاغوتیان می‌پرداختند و شرایطی را فراهم می‌کردند تا دین مبین اسلام رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: در زیارت‌های مختلف می‌خوانیم که رأی ائمه اطهار همواره عالمانه است یعنی با آگاهی و درایت است و از روی حب و بغض نیست.

امام جمعه بیجار اذعان کرد: برپایی مراسم دینی و عزاداری و حتی زیارت حرم ائمه اطهار باید بر روی فرد تأثیر مثبت بگذارد و اخلاق فرد تغییر پیدا کند و نیکوتر شود.

حجت الاسلام خورشیدی به سه ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) اشاره و بیان کرد: اولین ویژگی مهم همسایه داری است یعنی اینکه در هر شرایطی از حال همسایگان خود با خبر باشیم.

وی ادامه داد: دومین ویژگی مردم‌داری است که اهمیت بسیار زیادی دارد و رئیس جمهور شهید ما هم با این ویژگی و صفت بود که در دل مردم جا پیدا کرد.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: مردمی بودن اهمیت زیادی دارد و به واسطه همین رفتار مسؤولان می‌توانند جوانان را به سمت مساجد جذب کنند.

وی خاطر نشان کرد: سومین ویژگی قدر شناسی است که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن عمل کنیم.