تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767007
شناسه : 3767007
تاریخ :
این خودرو لوکس دربرابر نارنجک و گاز سمی مقاوم است! اقتصاد ایران: شرکتی آمریکایی به‌تازگی مدل ویژه‌ای از خودرو لوسید ایر را با امکانات حفاظتی حیرت‌انگیز رونمایی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش Auto Blog، شرکت US Armor Group به‌تازگی نسخه‌ی زرهی خودرو لوکس لوسید Air Sapphire را رونمایی کرد. این خودرو با ویژگی‌های امنیتی منحصربه‌فرد، برای مشتریان علاقه‌مند به خودرو‌های برقی و لوکس با امکانات نظامی به‌صورت سفارشی تولید خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته خودرو زرهی لوسید Air Sapphire، دستگیره‌های در با شوک الکتریکی است که می‌تواند در مواقع اضطراری به‌عنوان ابزار دفاعی عمل کند. این دستگیره‌ها با ایجاد شوک الکتریکی، می‌توانند مهاجمان را از خودرو دور نگه دارند. علاوه‌بر‌این، اسپری فلفل به‌عنوان لایه‌ای اضافی برای حفاظت بیشتر در نظر گرفته شده است که می‌تواند در مواقع نیاز استفاده شود.

یک خودروی مشکی از نمای کنار
US Armor Group

خودرو زرهی لوسید Air Sapphire به سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند دوربین‌های ۳۶۰ درجه و سیستم‌های هشداردهنده نیز مجهز شده است که به راننده کمک می‌کنند تا از محیط اطراف خودآگاه باشد و در‌صورت بروز هرگونه تهدید، به‌سرعت واکنش نشان دهد. در این خودرو، شیشه‌های ضدگلوله و زره سبک‌وزن شفاف جایگزین شیشه‌های اصلی شده‌اند که در‌برابر گلوله مگنوم با کالیبر ۴۴ میلی‌متر می‌تواند مقاومت کند.

یک خودروی مشکی از نمای سه رخ عقب
US Armor Group

شرکت US Armor زره کامپوزیتی سبک‌وزنی را به تمام بدنه‌ی خودرو زرهی لوسید Air Sapphire نیز اضافه کرده است که ۱۰ برابر قوی‌تر از فولاد ضدگلوله، اما پنج برابر سبک‌تر از آن است. بنابر گفته‌ی این شرکت، خودرو تخریب‌ناپذیر مذکور فقط ۱۷۵ کیلوگرم از نسخه‌ی اصلی‌اش سنگین‌تر شده و تغییری در عملکرد ۱٬۲۳۴ اسب‌بخاری آن ایجاد نشده است؛ به‌طوری‌که این خودرو در ۱٫۸۹ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۲ کیلومتربرساعت است و با هر بار شارژ، ۶۸۷ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

داخل یک خودرو با مواد نشکی رنگ
US Armor Group

داخل خودرو لوسید Air Sapphire زرهی از همان مواد لوکس با برخی اقدامات امنیتی اضافی استفاده شده است. به‌عنوان‌ مثال، گروه زرهی ایالات متحده بسته‌ی امنیتی نفوذناپذیر اینترنت و وای‌فای را برای محافظت از تمام داده‌های حساس در‌برابر هکرها در این خودرو اضافه کرده است. همچنین، اطلاعات مربوط‌ به بیش از یک‌میلیون منبع از‌جمله ایستگاه‌های پلیس و آتش‌نشانی محلی، برای دارندگان این خودرو در نظر گرفته شده است تا در‌صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنند.

مقالات مرتبط
  • درگ تماشایی لوسید ایر سفایر؛ خودرو برقی با شتاب بیشتر از تسلا مدل اس [تماشا کنید]
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد

شرکت زرهی US Armor اعلام کرد که خریداران می‌توانند امکانات اضافه‌تر دیگری را نیز هنگام خرید سفارش دهند که از‌جمله‌ی آن‌ها می‌توان به درگاه‌های مخفی اسلحه، وسنسورهای تشخیص گازهای سمی و زره ارتقا‌یافته‌ای دیگری برای متوقف‌کردن تفنگ‌های پرقدرت و حتی نارنجک اشاره کرد.

علاقه‌مندان به خودرو لوسید Air Sapphire زرهی باید ۴۷۵ هزار دلار برای داشتن این خودروی لوکس برقی هزینه کنند. این در حالی است که قیمت پایه‌ی لوسید Air Sapphire در آمریکا ۲۵۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.