تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767002
شناسه : 3767002
تاریخ :
بزرگترین تجمع اعتراض آمیز علیه نتانیاهو برگزار شد اقتصاد ایران: در حالی که بنی گانتس خواهان حضور گسترده اسرائیلی‌ها در خیابان علیه نتانیاهو شده، صدها هزار صهیونیست در تل‌آویو و بقیه نقاط فلسطین اشغالی تجمع کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی وای نت وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری اعلام کرد، بیش از یکصد هزار نفر با تجمع در خیابان بگین تل‌آویو (اطراف وزارت جنگ) خواهان امضای فوری و سریع توافق مبادله اسرا شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این بزرگترین تجمع اعتراض آمیز از زمان آغاز جنگ 7 اکتبر محسوب می‌شود به نحوی که تقاطع‌های مختلف تل‌آویو را در اعتراض به کشته پیدا شدن 6 اسیر اسرائیلی مسدود کردند.

 

.

 

به نوشته این رسانه خانواده اسرا با اشاره به گذشت 11 ماه از مسئله اعلام کردند، همه مردم و تمامی رؤسای نهادهای امنیتی از امضای توافق حمایت می‌کنند، امروز مسئولیت این امر به عهده کابینه است که اسرا را به خانواده هایشان بازگردند، امکان ندارد اجازه بدهیم که فرزندان ما در تونل‌ها آن هم به خاطر منافع سیاسی کشته شوند.

همسر یکی از اسرا هم اعلام کرد، رفتارهای نتانیاهو صدور حکم اعدام علیه اسرا است، تاخیر در امضای توافق و با هر بار شکست در امضای توافق صدور حکم اعدام علیه اسرا می‌باشد.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان تظاهرات مشابهی هم در قدس برگزار که با دخالت پلیس به آشوب کشیده شد، پلیس در جریان آن 5 نفر را دستگیر کرد.

در خبر دیگری هم رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، نتانیاهو که با توجه به شکست سیاست هایش در موضع انفعالی قرار گرفته خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ اعلام کرد، ما به دنبال ابراز نرمش در مذاکرات هستیم اما این نرمش در رابطه با اصولی همچون فیلادلفیا نخواهد بود.

نتانیاهو در مقابل اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها اعلام کرد، لغو تصمیم راهبردی کابینه امنیتی بعد از کشته پیدا شدن شش اسرائیلی یک اشتباه بزرگ است، اگر از فیلادلفیا عقب نشینی کنیم به آن معنی است که از ما درخواست خواهد شد تا از کل نوار غزه خارج شویم و این به آن معنی است که منافع امنیتی ما به خطر خواهد افتاد.

ساعاتی قبل از آن بنی گانست رهبر حزب بلوک دولت از مردم خواسته بود تا در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو به خیابان‌ها بیایند.

او تاکید کرد وقت آن فرا رسیده است تا این کابینه شکست خورده مطلق را تغییر دهیم.

گانتس که بعد از حمله به نوار غزه وارد کابینه جنگ نتانیاهو شده اما به دلیل اختلاف نظر با وی در رابطه با نحوه مدیریت جنگ از آن خارج شد اعلام کرد: نتانیاهو ترسیده و مردد شده است، او به جای نجات اسرا به خاطر مسایل سیاسی خود وقت کشی می‌کند.

وی در ادامه گفت: وظیفه نتانیاهو حفاظت از اسرا است نه حفظ ائتلافی است که افراطیون و تندروها بر آن حاکمیت دارند.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی افزود: اسرا در حال مرگ هستند در حالی که صهیونیست‌ها از شمال کوچانده می‌شوند و جامعه اسرائیل هم در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه در کنست اسرائیل هم کابینه نتانیاهو را کابینه مرگ توصیف کرد و گفت: کابینه نتانیاهو تصمیم خود را برای عدم نجات هیچ یک از اسرا گرفته است.

به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، لاپید از سندیکاهای کارگری خواست تا اقتصاد اسرائیل را فلج کنند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که واللا نیوز در خبری اعلام کرد، هستدروت اتحادیه سندیکاهای کارگری اسرائیل اعلام کرد، فردا دوشنبه در سرتاسر (فلسطین اشغالی) اعتصاب عمومی اعلام می‌شود.

مسئولین بخش‌های مختلف اقتصادی و رؤسای شوراهای شهر و مدیران بیمارستان‌ها به این دعوت پاسخ مثبت داده و فردا را اعتصاب عمومی اعلام کردند.

در مقابل بتسلئیل سموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعتصاب کنندگان را به قطع حقوق تهدید کرد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی وزیر دارایی این رژیم به مسئولین ذیربط دستور داد، حقوق هر فردی که فردا دست به اعتصاب بزند، حقوقش پرداخت نشود.

انتهای پیام/