تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766998
شناسه : 3766998
تاریخ :
کسب دو مدال طلا توسط مخترعان برتر تبریزی اقتصاد ایران: تبریز-هادی روحی بیلوردی، داود بهشتی زاده، علی بهاری و رضا باقری اول موفق به کسب دو مدال طلای جشنواره جهانی ۲۰۲۴ اختراعات تورنتو کشور کانادا و کاپ معتبر جایزه بهترین اختراع شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های علمی دنیاست که در ۱۰ گروه تخصصی از شرکت‌ها و افراد خلاق توسط فدراسیون جهانی مخترعین برای معرفی طرح‌هایشان دعوت می‌گردند تا در یک رقابت معتبر علمی یافته‌هایشان را به نمایش بگذارند.

این تیم مخترع در رقابتی تنگاتنگ توانست به همراه کشور آمریکا ۲ تیمی باشند که موفق به کسب مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها باشند، علاوه بر مدال‌های ارزشمند جایزه ویژه (Special Award ) و کاپ معتبر Best invention را به خاطر حداکثر امتیاز کسب کرده از ۲ اختراع به این تیم ایرانی اعطا شد.

همچنین تیم ایرانی شرکت کننده در گروه خود بالاتر از تیم‌های آمریکا، ژاپن، انگلیس، آلمان و کره جنوبی مقام نخست کارگروه فنی مهندسی را نیز بدست آورد.

هیأت داوری این جشنواره از بین بهترین اساتید دانشگاه‌های معتبر به همراه کارشناسان ممتاز و برتر برخی کمپانی‌های بزرگ چند ملیتی هستند و برخی صاحبان اختراعات برتر در سال‌های گذشته به عنوان تیم داوری حضور دارند.

در جشنواره مسابقات سال ۲۰۲۴ که از ۲۰ آگوست در تورنتو که به عنوان مستر مسابقات اختراعات دنیا گفته می‌شود، برگزار گردید، بیش از ۸۰۰ اختراع برگزیده از ۵۶ کشور شرکت داشتند که نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشت و این امر بیانگر سرمایه گذاری کشورهای مختلف برای حضور پررنگ در این جشنواره بود. کشورهای شرکت کننده در این جشنواره از کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه، کانادا، انگلستان، سوئیس و ایران حضور داشتند.