تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766985
شناسه : 3766985
تاریخ :
ضرورت تربیت دینی و قرآنی نسل کنونی جامعه اقتصاد ایران: اراک- رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان و دانشجویان امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، عصر یکشنبه در آئین تجلیل از سه خبرگزاری برتر حوزه نماز، ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با بیان اهمیت و نگارش صحیح خبر اظهار کرد: فعالیت خبری در حوزه نماز، قرآن و مبانی دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی عصر کنونی جامعه را دنیای اطلاعات، خبر و جنگ روایت‌ها دانست و افزود: تهیه به هنگام و صحیح اخبار بسیار حائز اهمیت است و چنانچه رسانه‌های داخلی به مضامین و محتواهای مهم نپرداخته و کار نکنیم، دشمنان در این حوزه وارد شده و با مهارت و هنر و با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، مطالب را آنگونه که خود می‌خواهند منتشر می‌کنند.

رودبارانی، ضرورت تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان و دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه با فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی شاهد جهت‌گیری نادرست برخی دانشجویان و دانش‌آموزان همان‌گونه که دشمن می‌خواهد هستیم و همه ما در این مسیر و پرداختن به مبانی دینی وظیفه خطیری برعهده داریم.

بارگذاری فعالیت حوزه نماز دستگاه‌های اجرایی در سامانه سجاده

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی به تشریح ویژه برنامه‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی فعالیت یکساله خود در حوزه نماز را در سامانه «سجاده» بارگذاری می‌کنند و پس از اتمام ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها در حوزه نماز با حضور هیأت ارزیابی انجام و دستگاه‌های برتر به زودی معرفی خواهند شد.

وی از برگزاری ۲ دوره برنامه آموزش معارف نماز ویژه دانشجو معلم‌ها خبر داد و افزود: بسیار امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها بتوان گامی در راستای توسعه فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان برداشت چرا که نوجوانان از فطرت پاک برخوردارند و با انجام اقدامات فرهنگی می‌توان آنان را در مسیر صحیح هدایت کرد همچنین دوره معارفی نماز ویژه مدیران و معلمان پایه سوم (ویژه دختران) و هشتم (ویژه پسران) مدارس غیرانتفاعی با حضور ۱۸۰ نفر برگزار شد.

رودبارانی به انجام برنامه‌های صورت گرفته در دهه فرهنگی نماز متناسب با هفته مساجد اشاره و تصریح کرد: در این ایام بازدید و پیگیری ویژه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی با حضور مسئولان در دستور کار قرار گرفته و اجرا شد همچنین با حضور هیأت نظارت بر مساجد نمازخانه و سرویس بهداشتی نمازخانه‌های بین راهی استان مورد بازدید قرار گرفته و دستورات لازم ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام رودبارانی بازدید از مواکب محورهای مواصلاتی با حضور مسئولان ذیربط از جمله استاندار و رئیس حوزه علمیه را از دیگر برنامه‌های دهه فرهنگی نماز برشمرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در پایان پیوند مساجد و پارک‌ها را از دیگر برنامه‌های انجام شده دانست و تصریح کرد: هر شب اعضای و مردم محله یک مسجد در پارک حضور دارند و علاوه‌بر اقامه نماز، فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام می‌دهند.

گفتنی است در پایان مراسم از خبرنگار مهر جهت انتشار اخبار حوزه نماز و فعالیت در این حوزه تجلیل شد.