تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766970
شناسه : 3766970
تاریخ :
دستاورد جمهوری اسلامی تربیت مدافعان پرچم ولایت است اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: دستاورد جمهوری اسلامی تربیت مدافعان پرچم ولایت بوده و اگر ظلم ستیزی در جهان گسترش یافته به برکت پرچم ولایت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند سازنده ماشین کل دنیا است و خیلی‌ها را پرت کرده است، چون کمربند اسلام و ولایت را نبسته بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: اگر کمربند اسلام، توحید، ولایت، قرآن و عترت را نبندیم، پرت و سردرگم می‌شویم و به سه عذاب گرفتار خواهید شد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: خداوند باید ببیند، اگر کمربند اسلام بسته شود هدایت می‌شویم و منحرف نخواهیم شد و اگر غیر این باشد انسان سقوط می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: کمربند اسلام و لوایت موجب آرامش می‌شد و هرکسی که به آن پایبند نباشد، منحرف، مظطرب می‌شویم و سقوط خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه چیز به اراده خداوند بستگی دارد و انسان‌ها اسباب هستند ولی خداوند سبب است و اگر ایمان وارد قلب شود، ایمان مستقر می‌شود.

سخنران حرف بانوی کرامت تصریح کرد: ایمان باید زبانی و قلبی باید و می‌بایست باور کنیم که خداوند بزرگ است در خطبه متقین آمده است که اگر خداوند در قلب بزرگ شود، همه عالم کوچک می‌شود و تمام مشکلات به این سبب است که خداوند را کوچک می‌پنداریم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: برای بستن این کمربند به سه مرحله نیاز داریم و مرحله اول ایمان و مرحله دوم عمل صالح است، یعنی عملی که امام دارد و در بسیاری از آیات و روایات به این موضوع اشاره شده است.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: اگر کمربند اسلام را در بعد ایمان و عمل ببندیم الی الذین آمنوا خواهیم شد و سومین مرحله استقامت است و مشکل ما همین مسأله است که در ایمان و عمل صالح تداوم نداریم.

وی اذعان کرد: رمز استقامت در سه امر است و آنها عبارت‌اند از کسانی که باور دارند تا دیده، محاسبه و پسندیده می‌شوند و استقامت در انجام حسنات، ترک محرمات و مصیبت‌ها مهم است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: چهل و شش سال مردم ما پای انقلاب استقامت کردند و پیامبر هم گفته است که نسل سلمان فارسی در مسیر دین استقامت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی چهار دستاورد مهم دارد که در طول تاریخ انبیا اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: از غدیر تا سقیفه سه ماه طول نکشید و پرچم غدیر پایین آمد، چون مدافع نداشت و به حمدالله چهل و شش سال دشمن عاجز است، چون این پرچم ولایت استوار شده است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: این نظام توفیق تربیت مدافعان ولایت را دارد و ان شاء الله این پرچم تا ظهور به اهتزاز باشد و عظمت اربعین به برکت پرچم ولایت است و اگر ظلم ستیزی جهانی شده به برکت پرچم ولایت است.

وی ابراز کرد: دستاورد جمهوری اسلامی تربیت مدافع پرچم ولایت است و دشمن، هشت سال بزرگترین جنگ را بر ما تحمیلی کردند ولی یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار نگرفته و این یعنی نیروی مدافع پرچم تربیت شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: ظهور نزدیک می‌شود و ما باید استقامت کنیم و درخواست پیامبر این است که استقامت کنیم، چراکه دیده می‌شویم و ذره‌ای محاسبه می‌شویم و خریداری می‌شویم.