تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766958
شناسه : 3766958
تاریخ :
سال تحصیلی جدید کمبود معلم در البرز نداریم اقتصاد ایران: کرج- استاندار البرز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال تحصیلی جدید کمبود معلم نداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان که روز یکشنبه ۱۱ شهریور، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی پیش رو در استان البرز کمبود معلم نداریم.

وی ادامه داد: در خصوص سرویس مدارس نیز جلسات و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و سامانه سپند نیز برای این منظور طراحی شده است تا درخواست سرویس از سوی خانواده ثبت شود و نظارت و اشراف کافی بر روی روند آن صورت گیرد.

عبداللهی با اشاره به راه اندازی نهضت مدرسه سازی گفت: برای رسیدن به مدارس یک شیفت با کلاس‌های حداکثر ۳۰ نفر به ۸۰۰ مدرسه دیگر نیاز داریم.

وی افزود: توجه خیرین به کمبود مدرسه در استان جلب شده است ولی باید تعامل و همکاری ویژه‌ای از سوی مدیران بخصوص فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها جهت تسهیل در امور مدرسه سازی معطوف شود.

استاندار البرز با اشاره به طرح استقبال از مهر، گفت: سال گذشته با هم افزایی‌های صورت گرفته در جهت استقبال از مهر اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد نشاط و شادابی مدارس انجام شد که امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم شده و باید با اهتمام ویژه دنبال شود.

وی به ترافیک معابر اصلی شهر به واسطه اجرای طرح‌های شهرداری اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌های عمرانی شهرداری باید به صورت شبانه روزی فعال باشند و روند تکمیل آنها تسریع شود تا مردم از گره‌های ترافیکی معابر شهری رها شوند.

عبداللهی گفت: مهر امسال ۱۸ فضای آموزشی و پرورشی و ورزشی به مجموعه آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود و ۵۶ پروژه نیز در قالب نهضت مدرسه در حال تکمیل هستند.

وی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که فضای مدارس به ویژه چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی به خصوص در محله‌های هدف قرارگاه اجتماعی در روزها و ساعات تعطیل به اوقات فراغت مردم محله‌ها اختصاص یابد.

استاندار البرز گفت: در خصوص برخی فضاهای آموزشی که مشکلات مالکیت و عمرانی داشتند، طی تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش اتخاذ تدبیر شد.