تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766933
شناسه : 3766933
تاریخ :
افتضاح امنیتی و اطلاعاتی وزیر پُر ادعای صهیونیست اقتصاد ایران: اجرای دو عملیات موفقیت آمیز و منحصربفرد نیروهای مقاومت در کرانه باختری همزمان با حمله همه جانبه رژیم به این منطقه، در اوج تدابیر امنیتی ضمن آشکار کردن ضعف امنیتی رژیم صهیونیستی، منجر به انتقادات جدی از وزیر امنیت داخلی این رژیم در محافل سیاسی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امروز دومین عملیات موفقیت آمیز  نیروهای مقاومت در جنوب کرانه باختری و در منطقه ترقومیا انجام شد و سه نیروی امنیتی صهیونیست با خودرویی بمب گذاری کشته شدند. این درحالی است که یک روز قبل نیز نیروهای مقاومت در کرانه باختری طی عملیاتی پیچیده موفق شده بودند پمپ بنزین شهرک «گوش‌عتصیون» را منجر کنند که در این عملیات هم دو صهیونیست کشته شدند.

دو عملیات گوش‌عتصیون و  ترقومیا درحالی رخ داده که منطقه کرانه باختری طی 48 ساعت گذشته شاهد گسترده ترین عملیات رژیم صهیونیستی طی دو دهه اخیر با عنوان «چادرهای تابستانی» بوده است.

بنابر گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از روز جمعه با حدود 20 هزار نظامی و با همراهی نیروهای امنیتی شاباک حمله‌ای همه‌جانبه را به کرانه باختری به ویژه شهرهای شمالی از جمله جنین و نابلس آغاز کرده تا به زعم خودشان مقاومت را در این منطقه ریشه‌کن نمایند.

با این حال مقاومت موفق به انجام دو عملیات منحصربفرد در مربع امنیتی شده که صهیونیست‌ها را انگشت به دهان گذاشته است. رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به خلا امنیتی در دو حمله رخ داده در کرانه باختری اذعان کردند که این حملات در سطحی بالاتر از حملات شهادت طلبانه سابق فلسطینی‌ها طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

نکته حائز اهمیت این است که این حملات درحالی رخ داده که با توجه به شرایط جاری به ویژه عملیات نظامی در کرانه باختری این انتظار وجود داشت که دستگاه های امنیتی اسرائیلی بتوانند مانع از وقوع دو عملیات گوش‌عتصیون و  ترقومیا شوند.

کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

در این بین «ایتمار بن‌گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به دلیل اظهارات جنجالی و موضع‌گیری‌های افراطی در رسانه‌ها شهره شده، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی و برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی این وزیر صهیونیست را به دلیل ناکارآمدی در اداره امور امنیتی در دو شهرک گوش‌عتصیون و  ترقومیا  مورد انتقاد قرار دادند.

برخی نیز با اشاره به اختلافات ارتش با وزارت امنیت داخلی به ویژه درگیری‌های لفظی میان هرتسی هالوی، رئیس ستادکل با بن گویر مدعی شدند که حمله اخیر ناشی از ناهماهنگی میان ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر بوده است.

طی یکسال اخیر گزارش‌های متعددی از درگیری لفظی میان مقامات نظامی و امنیتی صهیونیستی منتشر شده که طی آن هالوی و یوآو گالانت وزیر جنگ به دلیل حمله 7 اکتبر، ناتوانی در آزاد کردن اسرا و یافتن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه مورد شماتت و حملات لفظی بن‌گویر و بتسلائل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم قرار گرفته بودند.

 

هرچند بن گویر در دو حادثه اخیر تلاش کرده تا با حضور در صحنه درگیری‌ها و دیگر اقدامات نمایشی خودش را به عنوان وزیری کارآمد و توانمند جلو دهد، ولی این امر از انتقادات علیه وی نکاسته است؛ چراکه دو عملیات در کمتر از 48 ساعت درحالی که بالاترین وضعیت امنیتی در کرانه باختری و دیگر سرزمین‌های اشغالی در حال اجراست، افتضاحی تمام عیار برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/