تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766911
شناسه : 3766911
تاریخ :
معرفی پنج گزینه استانداری فارس به دفتر رییس جمهور اقتصاد ایران: شیراز- سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس گفت: پس از بررسی افراد معرفی شده از سوی طیف‌هایی مختلف سیاسی، ۵ نفر به عنوان گزینه نهایی استانداری فارس به دفتر رئیس جمهور معرفی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نظری گفت: ستادهای انتخاباتی مرکزی و مردمی دکتر پزشکیان در استان فارس پس از بررسی شرایط بیش از ۱۲ نفر افراد معرفی شده از سوی طیف‌هایی مختلف و با مشورت نخبگان و فعالان سیاسی، آقایان سیدعبدالرزاق موسوی، حیدر اسکندرپور، عبدالرضا قاسمپور، اکبر امیری و یدالله رحمانی را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی تصدی استانداری فارس به تهران معرفی کردند.

او با تشریح روند بررسی افراد پیشنهادی ادامه داد: ستادهای شهرستانی در پنج قطب ستادهای شرق، غرب، جنوب و شمال استان فارس و ستاد شیراز گزینه‌های مورد نظر خود را به ستاد مرکزی معرفی کردند. علاوه بر این نظر برخی فعالان سیاسی و اجتماعی و اقتصادی استان فارس نیز کسب شد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس با اشاره به تشکیل کمیته بررسی صلاحیت گزینه‌های استانداری فارس ادامه داد: قریب به ۱۲ نفر از ستادهای شهرستانی و دیگر مراجع به ستاد مرکزی معرفی شدند که پس از بررسی سوابق افراد و بعضاً مصاحبه با افرادی که امتیازات بیشتری کسب کرده بودند و یا توجه به محدودیت‌های موجود پنج نفر به تهران معرفی شدند.

سعید نظری با اشاره به انتشار برخی اسامی در فضای مجازی اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتشار اسامی با عناوین مختلف توسط ستادهای خود خوانده بیشتر جهت سهم‌خواهی و یا طرح نام برخی افراد هست، که چندان قابل اعتنا نیست و با اعلام اسامی پنج نفر توسط ستادهای انتخاباتی مرکزی و مردمی، این فرایند به پایان راه خود رسیده است.

او افزود: روند انتصاب استاندار به پیشنهاد وزیر کشور و تأیید هیأت دولت انجام خواهد شد و امیدواریم یکی از پنج گزینه پیشنهادی مسئولیت اداره استان بزرگ فارس را برعهده بگیرد.

نظری با بیان اینکه ستادهای شهرستانی و استانی ترجیح می‌دهند فردی بومی به عنوان استاندار فارس منصوب شود، افزود: صلاحیت افراد پیشنهادی در کمیته راهبردی انتخاب استانداران در دفتر رئیس جمهور بررسی و نهایتاً یک نفر منصوب خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس افزود: افراد پیشنهادی با امضای میثاق نامه مشترکی متعهد شده‌اند ضمن پایبندی به آرمان‌ها و برنامه انتخاباتی آقای دکتر پزشکیان، از افراد جوان و بانوان در سمت‌های مدیریتی بهره بگیرند و تمام تلاش خود را برای توسعه استان فارس و محرومیت زدایی از چهره استان به کار ببندند.

او ادامه داد: سوابق مدیریتی، اشتهار به پاک دستی، تعهد به شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری از جمله اجرای چشم‌انداز توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب، برنامه هفتم توسعه، حفظ و ارتقای حقوق شهروندی، رعایت عدالت و انصاف از مهمترین شاخص‌های ارزیابی گزینه‌های پیشنهادی استانداری فارس است.