تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766869
شناسه : 3766869
تاریخ :
اجرای طرح هادی زمینه عدالت اجتماعی در روستاها را فراهم می کند اقتصاد ایران: رشت- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: اجرای طرح هادی زمینه عدالت اجتماعی در سطح روستاها را فراهم می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

موسی فکور در حاشیه سومین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی گیلان ضمن تسلیت ایام پیش رو اظهار کرد: یکی از طرح‌های اثرگذار که زمینه عدالت اجتماعی را در روستاها فراهم می‌کند، طرح هادی است.

وی با بیان اینکه به منظور بالا بردن میل و انگیزه روستاییان به ماندگاری در روستاها فراهم کردن یک سری خدمات و زیرساخت‌ها در روستاها ضرورت دارد، افزود: با انجام این زیرساخت‌ها رضایتمندی روستاییان نیز جلب می‌شود و اقدامات دولت در روستاها که در این خصوص نیز اهتمام ویژه دارد قابل لمس می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر به عنوان یک قشر مولد که نقش مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارند باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: بازنگری طرح هادی از اقدامات اساسی در جهت ساماندهی فضای کالبدی روستاها، کنترل و نظارت بر ساخت و سازها و ساماندهی مدیریت روستاهای استان است.

فکور تصریح کرد: تهیه و بازنگری طرح‌های هادی در ماندگاری جمعیت روستاها و نیز تأمین رفاه و آسایش روستاییان نقش مهمی دارد.

گفتنی است، به استناد بند ب ماده ۵۱ قانون برنامه هفتم کشور، سومین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی استان گیلان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و دبیر کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی استان و اعضای اصلی برگزار شد و در این جلسه ۱۱ طرح هادی روستایی مورد بررسی قرار گرفت.