تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3766852
شناسه : 3766852
تاریخ :
شرکت توسعه صنایع بهشهر نوری که همواره روشن خواهد ماند اقتصاد ایران: در سال ۱۳۲۳ شمسی برگی زرین در فعالیت های اقتصادی کشور عزیزمان ایران گشوده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

این رویداد تاسیس شرکت سهامی بازرگانی آرین بود که آغازگر فعالیت های شرکت توسعه صنایع بهشهر محسوب می شود که در سال 1330 با ورود به عرصه تولید فصل نوینی از نوآوری و محصولات جدید بهبود و تغییر در سبک زندگی جامعه ایران را به همراه خود ارمغان آورد.

سپس در سال 1349 شرکت سهامی خاص توسعه صنایع آرین با سرمایه 250 میلیون ریال به عنوان یک هلدینگ غذایی و شوینده ثبت و در مرداد 1350 بر اساس تصمیم مجمع فوق العاده به نام شرکت توسعه صنایع بهشهر تغییر یافت و در سال 1353 و پس از تغییر از سهامی خاص به عام با نماد وبشهر پا به بازار بورس گذاشت.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شرکت توسعه صنایع بهشهر تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران و در بهمن ماه 1370 سهام این شرکت به عنوان اولین تجربه خصوصی سازی کشور به عموم مردم واگذار شد.

در سال 1390 با تملک بخش عمده سهام شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت توسعه صنایع بهشهر تحت کنترل کامل این شرکت قرار گرفت و امروز به عنوان یکی از مجموعه های مهم بانک ملی ایران به شمار می آید.

شرکت توسعه صنایع بهشهر یک هلدینگ چند رشته ای است که شرکت های متعددی را در مالکیت دارد. شرکت های زیر مجموعه شرکت توسعه صنایع بهشهر در شهرهای تهران، بهشهر، اصفهان، نیشابور، شاهرود، ابهر و زاهدان مستقر هستند و دارای شعب فعال پخش در 28 مرکز استان است.

شرکت توسعه صنایع بهشهر در حوزه های متعدد از جمله تولید مواد شوینده، مواد غذایی، پخش، بانک، بیمه، سرمایه گذاری اوراق بهادار، ساختمان و بازرگانی فعال است.

محصولات شرکت توسعه صنایع بهشهر را می توان با برندهای نام آشنای صابون گلنار، عروس، شامپو شبنم، پودرهای برف، سپید، رخشا، خمیردندان های پونه و نسیم، محصولات سیو، روغن خروس و آفتاب و سویای سبحان شناخت.

همچنین شرکت توسعه صنایع بهشهر در راستای توسعه سهم بازار در سال های اخیر محصولاتی با برندهای جدید با نام های پریمکس، دنتا مکس، آرومکس، گل بو و هوم لایف را روانه بازار کرده است.

شرکت توسعه صنایع بهشهر با دارا بودن پرتفوی قدرتمند در صنایع مختلف و استراتژیک ضمن پاسداری از منافع سهامداران، نقش بی بدیلی طی هشت دهه در ارایه خدمت به صنعت، تولید و بازار مالی کشور عزیزمان ایران ایفا نموده است.

انتهای پیام/