تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766829
شناسه : 3766829
تاریخ :
دوری از ولایت باعث انحراف جامعه می‌شود اقتصاد ایران: یزد_امام جمعه یزد گفت: جدایی از ولایت و امامت انسان را دچار انحراف و انحطاط می کند، لذا ظلم و بیداد به همنوع خود را می بیند و نه تنها از مظلوم دفاع نکرده بلکه از ظالم حمایت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در جلسه سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی در زمینه فعالیت‌های مهدوی صورت گرفته است گفت: برنامه ریزی های متنوع و خوبی با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) انجام شده و لازم است این برنامه‌ها به صورت جدی و مستمر در تمام محلات، مدارس و مساجد استان اجرا شود.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در مورد برنامه‌های مهدوی باید به آن توجه کرد موضوع امام شناسی است، در ابتدا همه جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان لازم است نسبت به ولایت و امامت آشنا و آگاه شوند.

امام جمعه یزد بر لزوم امام شناسی تاکید کرد و گفت: شناخت ولایت و امام زمان (عج) از اصول مذهب است و اگر انسان نسبت به امام خود معرفت نداشته باشد یقیناً دچار ضرر و گمراهی خواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی ادامه داد: در حدیثی که در منابع تشیع و اهل تسنن نقل شده است، پیامبر اسلام می‌فرمایند: من مات و لم یعرف إمام زمانه مات میتة جاهلیة یعنی کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است و لذا انسان مسلمان در هر عصری، در مرحله اول باید نسبت به امام زمان خود شناخت داشته باشد.

امام جمعه یزد افزود: طبق روایات ولایت و امامت کشتی نجات و یکی از ستون‌های اسلام است، و جهل به ولایت و امامت ما را از اسلام واقعی دور نگه می‌دارد.

وی به اهمیت راهنما در زندگی دنیوی اشاره کرد و گفت: انسان‌ها در مسیر زندگی و رسیدن به کمال نیاز به راهنما و رهبر دارند، در غیر این صورت به بیراهه رفته و دچار انحراف خواهند شد.

آیت الله ناصری انحراف و انحطاط را نتیجه دوری از ولایت دانست و اظهار کرد: جدایی از ولایت و امامت انسان را دچار انحراف و انحطاط خواهد کرد و لذا ظلم و بیداد به همنوع خود را می بیند و نه تنها از مظلوم دفاع نکرده بلکه از ظالم حمایت می‌کند همانطور که امروز در غزه ما شاهد آن هستیم.

وی به تولید محتوا با موضوع مهدویت تاکید کرد و افزود: مراکز فرهنگی و مهدوی باید نسبت به آموزش مهدویت و شناخت امام زمان (عج) به جامعه اهتمام داشته باشند و لازم است در این زمینه جزوات مختصر و با ادبیات خوب و قابل فهم برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در مدارس اتاق فکر و جلساتی با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) تشکیل شود تا دانش آموزان با حضور مربی متخصص در مورد مفاهیمی همچون انتظار، غیبت، معرفت، وظایف منتظران و انتظارات امام زمان (عج) از شیعیان تفکر و هم اندیشی داشته باشند.