تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766820
شناسه : 3766820
تاریخ :
افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سلاح در گیلان اقتصاد ایران: رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سلاح در این استان خبر داد و گفت: ۷۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین حسن پور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه خانواده شهدا و بازنشستگان نورانی کننده همه محفل‌ها و مراسم‌های مجموعه انتظامی هستند، اظهار کرد: امنیت در تمام جوامع بشری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بدون امنیت توسعه‌ای وجود خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت امروز مرهون خون بیش از ۲۶۰ هزار شهید است، افزود: بدون امنیت زندگی سخت و دشوار است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه اگر دستگاه دیپلماسی در بلا کفر نظر خود را بیان می‌کند به واسطه امنیت است، گفت: تأمین امنیت یک محصول و خرد جمعی که با حضور نیروهای مسلح و مشارکت مردم فراهم شده و استمرار خواهد داشت.

این مقام انتظامی اولویت‌های اساسی مجموعه انتظامی را تأمین امنیت برای همه آحاد مردم دانست و بیان کرد: تأمین امنیت مطالبه به حق مردم است.

سردار حسن پور در ادامه با تشریح عملکرد مجموعه انتظامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون پیشگیری از وقوع جرایم را یک اولویت اساسی برای پلیس برشمرد و اضافه کرد: حدود ۶۱ درصدها از سرقت‌ها در استان کشف شده است.

وی با اعلام کاهش ۱۶ درصدی جرایم در استان گفت: در سال جاری در مبارزه بی امان با پدیده پدیده شوم مواد مخدر بیش از ۳ تن انواع مخدر کشف شده که کشفیات این حوزه ۶ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه بیش ۱۲ هزار و ۷۰۰ معتاد، قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شده است، افزود: خطر مواد مخدر جدی است و اگر توجه نکنیم در آینده مشکل خواهیم داشت.

این مقام انتظامی برخورد با اراذل و اوباش را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس اعلام و اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش و هنجارشکنان جز اولویت‌های پلیس بوده و در چارچوب قانون با هنجارشکنان به شدت برخورد خواهیم کرد.

سردار حسن پور با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سلاح در استان افزود: بیش از ۷۳۴ میلیارد تومان اقلام حوزه قاچاق در استان کشف و کشفیات این حوزه نیز بیش از ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به واسطه طبیعت و امنیت مطلوب استان، بیش از ۹ میلیون خودرو به همراه ۲۷ میلیون مسافر وارد استان شده است، افزود: با تلاش مأموران پلیس از ابتدای سال تاکنون تصادفات فوتی کاهش ۱۲ درصدی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ نفر کمتر فوت شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان مرکز فوریت‌های ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم با پلیس اعلام و بیان کرد: از ابتدای سال بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس برقرار شده که ۲۰۹ هزار تماس منجر به عملیات پلیسی شده است.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات ۴ ساله سرهنگ «محمود حافظی» تقدیر و تشکر به عمل آمد و سرهنگ «عیسی روشن قلب» به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان رشت معرفی شد.