تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3766813
شناسه : 3766813
تاریخ :
حریق در یک کارگاه لوسترسازی/ ۲ کارگر مصدوم شدند اقتصاد ایران: آتش‌سوزی در یک کارگاه مونتاژ لوستر در جنوب تهران منجر به مصدومیت ۲ کارگر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: وقوع حادثه حریق در یک کارگاه مونتاژ لوستر بعد از ظهر دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۵۰ را به محل حادثه واقع در جعفرآباد، کوچه دوم اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک کارگاه مونتاژ لوستر به وسعت ۷۰ متر مربع که مملو از اجناس قابل اشتعال بود، رخ داده و این کارگاه دچار آتش‌سوزی شده است. شدت این حریق به حدی بود که کارگاه به‌طور کامل شعله‌ور شده بود و دود و آتش ناشی از آن در حال سرایت به دیگر نقاط بود.

در این شرایط آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، به دو گروه تقسیم شده و یک گروه از آتش‌نشانان با ورود به میان شعله‌های آتش دو تن از کارگران این کارگاه را که از اتباع کشور افغانستان بوده و دچار آسیب دیدگی شده بودند، نجات داده و برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش‌نشانی نیز با مجهز شدن به دستگاه تنفسی از دو ضلع با استفاده از لوله‌های آبدهی آتش نشانی عملیات خود برای اطفا حریق را آغاز کرده و مانع از سرایت آتش به کارگاه‌های مجاور شدند. پس از آن نیز شعله‌های آتش را به‌طور کامل مهار و خاموش کردند.

آتش نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش با استفاده از فن مکانیکی دود متصاعد شده در داخل کارگاه را به طور کامل تخلیه کرده و پس از ارائه موارد ایمنی به کارگران، اقدامات خود برای یافتن علت وقوع این آتش‌سوزی را آغاز کردند.