تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3766788
شناسه : 3766788
تاریخ :
موفقیت در کنکور ۶ کلید اصلی دارد اقتصاد ایران: رتبه ۷ کنکور سراسری علوم تجربی با اشاره به اینکه موفقیت در کنکور ۶ کلید اصلی دارد، گفت: دانش آموزان به جای تمرکز بیش از حد بر ساعت‌های مطالعه، بر کیفیت مطالعه تمرکز کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی خلیلی تیرتاشی، رتبه ۷ کنکور سراسری علوم تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل زیادی در موفقیت تحصیلی‌ام تأثیر داشتند اما شاخص‌ترین آن‌ها و به عبارتی ۶ کلید برنامه‌ریزی دقیق و منظم، مدیریت استرس و داشتن روحیه، آزمون‌ها و تمرینات مستمر و حمایت خانواده از عوامل موفقیت است.

خلیلی با بیان این نکته که در وقت صرفه‌جویی می‌کردم، افزود: مطمئن بودم که رتبه تک رقمی کسب می‌کنم و حداکثر ساعت مطالعه روزانه‌ام ۱۴ تا ۱۵ ساعت بود.

خلیلی معدل سال دوازدهم خود را ۱۹.۹۰ اعلام کرد و با توصیه به دانش آموزان پشت کنکور گفت: به جای تمرکز بیش از حد بر ساعت‌های مطالعه، بر کیفیت مطالعه و فهم عمیق مطالب توجه کنند. همچنین او به اهمیت برنامه‌ریزی مناسب و استراحت کافی اشاره کرد.

وی به اهمیت برنامه‌ریزی مناسب و استراحت کافی اشاره کرد و درباره روش مطالعه خود گفت: اول مطالب درسی را مطالعه می‌کردم و بعد تست‌های مربوط به همان درس را میزدم و بیشتر زمانم را صرف تست زدن می‌کردم.