تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766722
شناسه : 3766722
تاریخ :
پویش «رحمة للعالمین» در حرم امام‌رضا (ع) برگزار می‌شود اقتصاد ایران: مشهد- مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس‌رضوی گفت: هم‌زمان با شب رحلت پیامبر اکرم (ص)، پویش «رحمة للعالمین» در حرم مطهر رضوی، اعتاب مقدسه و مساجد سراسر کشور اجرا خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مسعود میریان اظهار کرد: یکشنبه ۱۱ شهریور هم‌زمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام (ص) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، پویش رحمة للعالمین با قرائت دسته‌جمعی سوره محمد (ص) و اهدای ثواب آن به ساحت قدسی حضرت رسول اکرم (ص) برگزار می‌شود.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس‌رضوی افزود: این مراسم با محوریت دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و مسجد مقدس جمکران برگزار و قاریان برتر قرآنی با ترتیل سوره محمد (ص) آن را به ساحت حضرت رسول اکرم (ص) اهدا خواهند کرد.

وی، تمسک به قرآن کریم به‌عنوان میراث نبوی و محور وحدت، ترویج همخوانی قرآن کریم در مساجد و اماکن متبرکه و ترویج سنت حسنه اهدای ثواب قرائت قرآن را، از اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد.

میریان با بیان این که بیش از ۱۰۰ ختم سوره در این پویش ملی قرائت خواهد شد، عنوان کرد: قرار است این پویش در مساجد نیز اجرا شود تا به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری جلسات استماع قرآن لبیک گفته شود.