تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3766717
شناسه : 3766717
تاریخ :
 یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی با بومی‌سازی انواع تجهیزات صنعتی  اقتصاد ایران: متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی پی.ال.سی ها، کارت‌های افزایشی، کنترلر بوستر پمپ و ...با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی شده اند که از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی مشهدی، مدیرعامل شرکت دیجیتال گستر پارسیان با بیان این که این شرکت دانش بنیان، نخستین تولید کننده انواع PLC (کنترل کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی) با قابلیت برنامه نویسی در نرم افزارهای WPLsoft، LSPsoft، ISPsoft و کنترلرهای صنعتی در ایران است، خاطرنشان کرد: محصولات این مجموعه از سال‌ها قبل تحت عنوان دیگری به بازار عرضه می‌شد و با تغییر نام برند شرکت از اواخر سال ۱۴۰۰، فصل جدیدی از فعالیت شرکت آغاز شده است.

وی ادامه داد: شرکت دیجیتال گستر پارسیان تولیدکننده محصولات مرتبط با اتوماسیون است و این محصولات را جهت تسهیل در بکارگیری از آن، سازگار با محصولات معتبر جهانی طراحی کرده و در این صورت کاربر نیازی به آموزش بیشتر جهت کار با این محصولات ندارد. خط تولید این محصولات که جایگزین کامل و مناسبی برای نمونه‌های خارجی هستند در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت قرار دارد.

به گفته مشهدی، محصولات برند DGP شامل پی.ال.سی‌ها، کارت‌های افزایشی،کنترلر بوستر پمپ و چنج اور هستند. این محصولات در بخش‌های اتوماسیون کاربرد دارند و جز جدایی ناپذیر صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: محصولات این شرکت، نمونه مشابه داخلی ندارد و در مقایسه با مشابه خارجی در بعضی محصولات از نظر کیفی نه تنها برابری که در برخی موارد حتی بالاتر عمل می‌کند. همچنین از نظر قیمت هم به طور میانگین یک سوم نمونه مشابه خارجی است.

PLC در لاتین مخفف Programmable Logic Controller است که به معنی کنترل کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی است. یعنی یک قطعه کنترل کننده که برنامه پذیر است و می‌توان برنامه‌های مختلف و متنوع کنترلی را بر روی آن نوشت. به عبارت دیگر، پی ال سی یک نوع رایانه خاص است که برای کارکردی قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گرد و خاک طراحی شده است. پی ال سی‌ها با این هدف طراحی می‌شوند که بتوانند فرآیندهای صنعتی مثل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه‌های سنگ معدن یا تصفیه خانه‌های فاضلاب و … را خودکار کنند.