تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3766682
شناسه : 3766682
تاریخ :
شروط موفقیت برنامه هفتم در حوزه‌ هوشمندسازی و تحول دولت اقتصاد ایران: دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویراستی از برگزاری نشست «تحول دیجیتال و دولت هوشمند؛ مسائل و مسیر پیش‌رو»، به همت پژوهشگاه فضای مجازی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احسان کیانخواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویراستی از برگزاری نشست «تحول دیجیتال و دولت هوشمند؛ مسائل و مسیر پیش‌رو»، به همت مرکز آموزش و گفتمان‌سازی پژوهشگاه فضای مجازی در روز شنبه مورخ ۱۰ شهریور خبر داد و در این خصوص نوشت: در پژوهشگاه فضای مجازی امروز جلسه‌ای پیرامون تحول دیجیتال و دولت هوشمند مسائل و مسیر پیش رو برگزار شد. بیان کردم شرط موفقیت برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه‌ی هوشمندسازی و تحول دولت سه محور دارد.

وی در ادامه به تبیین دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست در قالب سه محور مذکور پرداخت و نوشت: اول، تحول دیجیتال یکپارچه دیده شود. یعنی نمی‌توان از تحول دستگاه‌های اجرایی صحبت کرد اما ساماندهی سرمایه‌انسانی -ماده ۱۰۶- و اصلاح مأموریت‌ها و ساختار سازمانی -ماده ۱۰۵- را جدا از هوشمندسازی دولت -ماده ۱۰۷- دید.

کیانخواه همچنین افزود: دوم انسجام درون برنامه‌ای است. دولت هوشمند متجلی در خط‌مشی‌گذاری هوشمند، تنظیم‌گری هوشمند، ارائه خدمت هوشمند و تسهیل و تصدیگری هوشمند است. نمی‌توان شئون دولت را صرفاً در خروجی ملموس و ارائه خدمت دید. دولت با همه‌ی وظایف‌ش باید هوشمند شود و در نقطه‌ی عزیمت، نیروی انسانی کارکرد و پی‌آمدها هوشمند شود.

وی در نهایت اظهار داشت: سوم دولت هوشمند به ارزشیابی متمرکز نیاز دارد. این ارزشیابی باید در معرض مردم قرار گیرد تا ضمن تصویرسازی ازآینده این تحول، موجبات مشارکت گسترده مردم را درتحول دولت فراهم آورد تا هم در مساله‌یابی هوشمندسازی و هم در تعیین وانتخاب راه‌حل‌ها و هم انطباق وتبعیت نتایج از اهداف مردم حضورگسترده داشته باشند.