تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3766670
شناسه : 3766670
تاریخ :
کسب ۳ مدال نقره و یک برنز جوانان جودو ایران در قهرمانی آسیا اقتصاد ایران: تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان پسران با ترکیب ۱۰ ملی پوش در پایان مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پایانی مسابقات جودوی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا، امروز(یکشنبه) در شهر مونگ‌یونگ کشور کره جنوبی به پایان رسید و ملی‌پوشان جوانان کشورمان موفق به کسب سه مدال نقره و یک برنز شدند تا در مجموع رقابت‌های نوجوانان و جوانان با کسب یک مدال طلا، سه نقره و سه برنز و کسب عنوان پنجم تیمی به کار خود پایان دهند. 

 

در مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا، امروز الیاس پرهیزگار در وزن 81-کیلوگرم، در نخستین موفق به شکست جودوکاری از مغولستان شد و در ادامه از سد نماینده عربستان گذشت. او در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل نماینده کره‌جنوبی به برتری رسید، اما با شکست در مقابل نماینده قرقیزستان به مدال نقره رسید.

امیرعباس چوپان در وزن 90- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در نخستین مبارزه نماینده کویت را شکست داد و در ادامه با ضربه فنی حریف کره‌جنوبی به فینال رسید. چوپان در دیدار نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و با شکست مقابل حریف خود به مدال نقره رسید.

در وزن 100-کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت در بازی نخست جودوکاری از هند را برد و در ادامه از سد نماینده قزاقستان گذشت. او در ادامه با شکست نماینده چین تایپه فینالیست شد، اما همانند دو نماینده دیگر کشورمان با شکست در دیدار نهایی مقابل نماینده ازبکستان موفق به کسب سومین مدال نقره جودوی ایران شد. 

نیک‌سرشت با کسب مدال نقره جوانان تبدیل به نخستین جودوکار در تاریخ این رشته  در کشورمان شد که  موفق به کسب دو مدال در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا شده است. او روز جمعه در رده سنی نوجوانان نیز موفق به کسب مدال برنز شده بود و امروز (یکشنبه) با کسب مدال نقره، دومین مدال خود را در یک رویداد آسیایی کسب کرد. 

محمد مهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در وزن 100+ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و برای رسیدن به مدال برنز با عباس موحد مبارزه کرد و در نهایت  موفق به کسب مدال برنز شد.

مظلوم نیز در رده سنی نوجوانان به مدال طلا رسیده است و با کسب مدال برنز رده سنی جوانان، دومین مدال خود را در قهرمانی آسیا کسب کرد.

امیرحسین شهیدی دیگر نماینده کشورمان در وزن 100+ کیلوگرم در نخستین مغلوب نماینده مغولستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 100+کیلوگرم، امیرعباس موحد در بازی اول با قرعه استراحت روبرو بود. وی در نخستین مبارزه به مصاف «هانگ» از کشور چین تایپه رفت و این جودوکار را شکست داد. در دور دوم مقابل قهرمان آسیا از کشور قرقیزستان بازی را واگذار کرد.وی برای رسیدن به مدال برنز  مقابل مظلوم بازی را واگذار و به مدال نرسید.

روز گذشته(شنبه) نیز در نخستین روز مسابقات، علی تقی‌زاده در وزن 66- کیلوگرم  در اولین مبارزهمقابل نماینده قرقیزستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در بخش بانوان نیز، هانیه عباس‌زاده نماینده وزن 57-کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف فاتانا از کشور قطر رفت و این جودوکار را شکست داد. عباس‌زاده در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار  کرد.  وی در جدول شانس مجدد نیز با شکست مقابل نماینده هندوستان از گرونه رقابت‌ها کنار رفت.

سمیرا خاک‌خواه نیز در وزن 63 کیلوگرم در نخستین مبارزه فیزا از اندونزی را شکست داد. وی در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. خاک خواه در جدول شانس مجدد با شکست مقابل دومین نماینده کشور قرقیزستان از گردونه مسابقات کنار رفت.

هدایت تیم ملی جوانان برعهده ایوب رستمی بود و محمدرضا غفاری نیز عهده‌دار مربیگری تیم کشورمان بود. در بخش دختران اعزامی به این رقابت‌ها نیز معصومه جعفری به عنوان سرمربی کنار تیم حضور داشت. مصطفی  کریمی نیز سرپرست تیم ملی کشورمان بود.

پایان پیام/