تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766643
شناسه : 3766643
تاریخ :
۶۷۸ روستا در قزوین از نعمت گاز برخوردار هستند اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: با بهره برداری از گازرسانی به ۱۳ روستای استان قزوین در هفته دولت، تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز خانگی در استان قزوین به ۶۷۸ روستا رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجتی‌پور در آیین افتتاحیه پروژه گازرسانی به ۳ روستا در الموت غربی، گازرسانی به این مناطق را جزء سخت‌ترین پروژه‌های استان دانست و اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عدالت به‌گونه‌ای توسعه می‌یابد که همه مردم به امکانات دسترسی برابر و عادلانه داشته باشند.

وی افزود : در هفته دولت امسال بهره برداری از گازرسانی به ۱۳ روستا در برنامه قرار داشت و در مجموع تعداد روستاهای گازدار استان به ۶۷۸ روستا رسیده است.

این مسئول بیان کرد : در برنامه این افتتاحیه با گازرسانی به ۳ روستای ویار، علین و فلار از منطقه الموت غربی، ۱۳۶ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد که عملیات اجرایی آن بالغ بر ۱۳۳ میلیارد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در پایان گفت: سکونت دائمی ساکنان روستاها، تمرکز روی مشاغل خانگی پایدار، عدم تخریب جنگل و محیط‌زیست برای تهیه سوخت و مهاجرت معکوس از جمله کارکردهای گازرسانی به روستاها است.

روستاهای فراموش شده استان از گاز بهره‌مند شدند

فاطمه محمد بیگی، مردم قزوین، البرز و آبیک نیز در آیین افتتاحیه گازرسانی به روستاهای الموت غربی بیان کرد: روستاهای فراموش شده استان با نهضت گازرسانی شرکت گاز استان و پیگیری مسئولان دلسوز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور استان در کمتر از ۴ سال را اقدامی جهادی دانست و مطرح کرد: روستاهای صعب‌العبور استان که حتی از یادها فراموش شده بودند در سال‌های اخیر با پیگیری و جدیت مسئولان دلسوز استان و به برکت دولت شهید رئیسی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی در پایان گفت: این اقدام با کار جهادی و مجاهدت نیروهای انقلابی شرکت گاز استان و مدیرعامل این مجموعه محقق شده است.

گفتنی است در هفته گرامیداشت دولت بیش از ۵۵۰ خانوار روستایی در ۹ روستای سلیمان‌آباد، ایلان، چوثر، طاله، کلایه، هنیز، ویار، علین و فلار از منطقه الموت، ۲ روستای قلعه و اسبک از منطقه طارم سفلی و ۲ روستای اسماعیل‌آباد و کذلک به ترتیب از مناطق کوهین و آبیک از نعمت گاز بهره مند شده‌اند که هزینه عملیات اجرایی آن بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال است.