تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766634
شناسه : 3766634
تاریخ :
رونق جامعه قرآنی در همه ایام سال مورد توجه قرار گیرد اقتصاد ایران: اصفهان - قاری برتر بین‌المللی و داور ملی مسابقات قرآن گفت: باید در طول سال برای رونق جامعه قرآنی تلاش کرد و این امر را تنها به زمان مسابقات موکول نکنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدحمیدرضا مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ارتباط با برگزاری رویدادهای قرآنی وجود دارد، فرهنگ‌سازی قرآنی در کشور و ارتقا سطح قرآنیان است.

وی افزود: این دسته از مسابقات می‌تواند فرصت خوبی را برای رشد شرکت‌کنندگان خود و همچنین ایجاد انگیزه در توده مردم و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه فراهم کند.

قاری برتر بین‌المللی و داور ملی مسابقات قرآن با بیان اینکه اقدامات متفاوتی در راستای افزایش استقبال از مسابقات می‌توان انجام داد، عنوان کرد: برای انجام کارهای بنیادین و زیربنایی در این حوزه باید فرهنگ را مورد توجه قرار داد و در این راستا می‌توان مبلغانی را به نقاط مختلف از جمله مدارس و مساجد فرستاد تا از مردم برای حضور در فضای این رقابت‌ها دعوت کنند و اهمیت امور قرآنی را شرح دهند.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی و مجازی در سطح شهر و استان نیز می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد؛ از طرفی می‌توان با برگزاری برخی برنامه‌های جنبی و اهدای جوایز در حاشیه مسابقات جذابیت این رویداد را برای اقشار مختلف بالا برد.

مقدسی با تاکید بر توجه به امور قرآنی در همه ایام سال بیان کرد: باید در طول سال برای رونق جامعه قرآنی تلاش کرد و این امر را تنها به زمان مسابقات موکول نکنیم؛ باید در طول سال در نقاط مختلف از جمله دانشگاه‌ها و مدارس به بیان اهمیت امور قرآنی پرداخت و همچنین با استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد در این زمینه، برای آموزش آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: همه نهادهای فرهنگی و مؤثر باید در این زمینه بسیج شوند و با اولویت قرار دادن تبلیغات قرآنی، وجهه قرآنی پیدا کنند؛ از طریق اعزام روحانیون و چهره‌های مؤثر در این زمینه می‌توان به گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کمک کرد.

قاری برتر بین‌المللی و داور ملی مسابقات قرآن با بیان اینکه برای افزایش کیفیت مسابقات باید برخی افراد شناخته‌شده در طول سال به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بپردازند، گفت: باید برای یک سال آینده برنامه‌ریزی کرد و کارگاه مختلفی با موضوع رشته‌های مورد داوری در مسابقات و با حضور اساتید مطرح و متخصص در این زمینه برگزار نمود تا شرکت‌کنندگان بتوانند به صورت کارگاهی اشکالات خود را برطرف کنند.

وی با تاکید بر حمایت از برگزیدگان مسابقات قرآن با اهدای جوایز ارزنده تصرحی کرد: در سال‌های اخیر احساس شده که جوایز در برخی مراحل مسابقات اوقاف از جمله شهرستانی و استانی درخور شأن برگزیدگان نیست و باید نگاه دیگری در این زمینه به ویژه در رشته‌هایی مثل حفظ قرآن کریم داشت.