تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766611
شناسه : 3766611
تاریخ :
ضربات پیشدستانه مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها در الخلیل اقتصاد ایران: کرانۀ باختری طی روزهای آینده شاهد درگیری های شدیدتری در نقاط مختلف خود خواهد بود. روزهایی که مقاومت فلسطین آشکارا در کرانۀ باختری عرض اندام می‌کند و فرزندان مقاومت حال بدون پوشاندن چهره‌های خود به نبرد رو در رو با صهیونیست روی آورده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آخرین ساعات جمعه شب، دو عملیات مقاومتی در مناطق جنوبی کرانۀ باختری، ارتش رژیم صهیونیستی را از شمال کرانۀ باختری متوجه جنوب این منطقه کرد. نخستین اقدام، انفجاری بود که در ایستگاه سوخت گیری مجموعۀ شهرک  «گوش عتصیون» به وقوع پیوست و دومین اقدام، عملیات زیرگیری بود که در ایست بازرسی رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «کرمی تسور» به وقوع پیوست.

 

انفجار در «گوش عتصیون» 

ساعاتی قبل از نیمه شب جمعه، یک خودروی بمب گذاری شده وارد ایستگاه سوخت گیری مجموعۀ شهرک «گوش عتصیون» در منطقه الخلیل و قدس شده، با انفجار و ایجاد آتشی مهیب و وسیع، ایستگاه سوخت‌گیری این شهرک را طعمه آتش کرد. این مجموعۀ شهرکی شامل 29 شهرک نسبتاً بزرگ است که منطقه الخلیل را از قدس جدا می‌کند. ارتش صهیونیستی مدعی شد، راننده خودروی بمب‌گذاری شده را به شهادت رسانده است.

ارتش صهیونیستی اعلام کرد، در این عملیات، فرمانده تیپ «عتصیون» ارتش رژیم صهیونیستی دچار مجروحیت درجه 3 و دو افسر دیگر این تیپ، پس از درگیری با مجری عملیات، دچار مجروحیت متوسط شدند. به گفته صهیونیست‌ها، مجری عملیات پس از انفجار اتومبیل، از ماشین خارج شده، با نیروهای ارتش صهیونیستی درگیر شد و پس از آن به شهادت رسید.

 عملیات «کرمی تسور» 

در حادثه‌ای دیگر در ایست بازرسی «کرمی تسور» در نزدیکی منطقه «گوش عتصیون»، براساس اعلام ارتش صهیونیستی، یک فلسطینی با اتومبیل سواری خود وارد شهرک «کرمی تسور» شد. طبق اعلام ارتش صهیونیستی، گشتی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اقدام به تعقیب نامبرده کرده، پس از خروج از ماشین‌های گشتی، راننده اتومبیل را به شهادت رساندند. در میان درگیری به وجود آمده، بمبی که در اتومبیل مجری عملیات کار گذاشته شده بود، منفجر شد.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , مقاومت فلسطین , کرانه باختری ,

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از انتشار بیانیه ارتش این رژیم در خصوص مجروحیت 3 افسر ارتش صهیونیستی در الخلیل، از زخمی شدن 4 شهرک نشین در جریان این دو عملیات خبر داده بودند.

 

 عملیات رژیم صهیونیستی در شمال کرانۀ باختری 

طی روزهای پایانی هفته گذشته رژیم صهیونیستی، حملات دامنه‌داری را به اردوگاه های نور شمس در طوباس و اردوگاه «فارعه» در جنین در شمال کرانۀ باختری انجام داده است. طی این عملیات‌ها که از چهارشنبه گذشته آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد دست کم 4 نیروی مقاومت فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به شمال کرانۀ باختری طبق یک طرح عملیاتی از پیش آماده شده، صورت گرفت. اظهارات «هرتسی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی مبنی بر اینکه عملیات در شمال کرانۀ باختری را ادامه خواهیم داد، این مسئله را تأیید می‌کند.

با این حال موج حملات پر تعداد رزمندگان مقاومت فلسطین در جنوب کرانه باختری نشان می دهد گروه‌های مقاومت فلسطینی در چارچوب راهبردی پیش دستانه و در زمانی که نظامیان صهیونیست کارزار یورش به شمال کرانه باختری را به راه انداخته اند، ضربات خود را بر ساختار امنیتی و نظامی اسرائیل وارد می کنند تا اولا از میزان فشار حملات صهیونیست‌ها به هسته‌های مقاومت در جبهه شمال کرانه باختری بکاهند و در ادامه نیز پیش از آغاز کارزاری مشابه علیه گروه‌های مقاومت در جنوب کرانه، ضربات سهمناک خود را بر پیکره دشمن صهیونیست وارد کرده باشند.

 

 جلوگیری از انتفاضه و توانمند شدن مقاومت در کرانۀ باختری 

با توجه به گزارش‌هایی که طی یک ماه اخیر دستگاه‌های امنیتی و اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند، کرانۀ باختری در آستانۀ یک انتفاضه قرار گرفته است. این منطقه برای صهیونیست‌ها با وجود استقرار 3 میلیون فلسطینی و نزدیکی جغرافیایی به مناطق قدرت رژیم صهیونیستی در مرکز فلسطین اشغالی، برای آنها از اهمیت راهبردی برخودار است. لذا صهیونیست‌ها به هیچ وجه حاضر نیستند با قدرت گرفتن مقاومت و قرار گرفتن در آستانۀ یک انتفاضه، برای آنها تبدیل به یک تهدید جدی شود. به ویژه آنکه در زمانی که غزه در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته است و صهیونیست‌ها را در آنجا به خود مشغول کرده است، حالا صهیونیست‌ها نمی‌خواهند تا با شعله‌ور شدن کرانۀ باختری در معرض خطری مضاعف قرار گیرند.

 

اقدام متوازن مقاومت در کرانۀ باختری  

به نظر می‌رسد عملیات‌های مقاومتی الخلیل ارتباطی با اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در شمال کرانۀ باختری داشته باشد؛ چرا که اقدامات مقاومتی در الخلیل، خواسته یا ناخواسته، صهیونیست‌ها را به سمت جنوب کرانۀ باختری کشانده، تمرکز آنها را از «جنین» و «طوباس» تا حدی منحرف کرده است. شاید اظهارات «هالوی» برای استمرار عملیات در شمال کرانۀ باختری با همین نگاه و در پاسخ به مقاومت فلسطین اظهار شده باشد.

از همین رو ارتش رژیم صهیونیستی با محاصرۀ شهر الخلیل- که یکی از مراکز تمرکز مقاومت فلسطین در کرانۀ باختری است- و ایجاد ایست و بازرسی‌های متعدد در ورودی و خروجی‌های این شهر در تلاش است این منطقه را آرام کند. صهیونیست‌ها با دستگیری چند فلسطینی و منفجر کردن یک خانه در این منطقه در تلاش‌اند، از میزان رعب و وحشت ایجاد شده در میان شهرک‌نشینان بکاهند. این در حالی است که در این مدت میزان تجاوزات شهرک‌نشینان به مناطق فلسطینی‌نشین و منازل و اموال و دارایی‌های فلسطینی‌ها به شدت افزایش یافته است.

 

 

براساس داده‌های فوق می‌توان دست کم به این نتیجه رسید که کرانۀ باختری طی روزهای آینده شاهد درگیری‌های شدیدتری در نقاط مختلف خود خواهد بود. روزهایی که مقاومت فلسطین آشکارا در کرانۀ باختری عرض اندام می‌کند و فرزندان مقاومت حال بدون پوشاندن چهره‌های خود به نبرد رو در رو با صهیونیست روی آورده‌اند، بیانگر فراگیر شدن امواج مقاومت در کرانه باختری پس از ضربه ترمیم ناپذیر فلسطینیان ساکن نوار غزه در روز 7 اکتبر 2023 است.

انتهای پیام/